Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 36

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A BC D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Economic Change and Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 01-02-2003
Peter Baehr
First Semester 2001
This course examines the relationship between economic change and social inequality. It investigates why some people - and some nations - are richer and more powerful than others. In addition, it seeks to assess the extent to which economic, cultural and political ideas and institutions are becoming globalized. Examples from both Asian and Western societies are provided. The key objectives of this course are (1) to offer a comparative, empirical analysis of economic change; (2) to provide a theoretically informed treatment of social stratification; and (3) to consider the importance of culture - for instance, relationships of trust as a contributing factor to an economy's success or lack of it.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

International Business Policy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-10-2003
George Bailey
This module aims to develop the skills to analyse strategic problems and reach strategic decisions in an international context. To develop an understanding of the most important strategic issues confronting the international manager in the Twenty-First Century. To synthesise the learning from other modules and provide a means of setting their principles and practices in the overall organizational context; the International Business Policy module thus draws on and builds upon theoretical and practical information covered earlier in the course, in particular that relating to the international business environment (The International Economy), competitor analysis (covered in Marketing Management), organisational control, organisation culture, the structuring of organisations and the management of change (Human Resources Strategies).
ресурс содержит прикрепленный файл

Financial Markets and Institutions [учебная программа]
Опубликовано на портале: 18-01-2003
Warren B. Bailey
Fall 2002
This course applies principles of finance to understand modern financial markets. Central themes of the course are the structure of financial markets, the pricing function markets perform, the interaction between financial markets and macroeconomic conditions, and the processes of innovation and regulation in these markets. Students should look at the workings of a variety of markets and develop an understanding of the different problems which different types of markets address. Students should study the question of market efficiency and the interaction between government policies and financial markets. Throughout the course, students should consider the relevance of these issues for the practical corporate, portfolio, or public sector decision-maker. The course will include ideas and evidence from academic research along with historical, institutional, and international perspectives. Recent events will be used to illustrate concepts and develop analytic skills. Spreadsheet assignments and a term project requiring data analysis will develop your research skills and illustrate academic concepts. This subject has few clear-cut answers or cookbook solutions.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

International Finance [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-06-2006
Warren B. Bailey
Fall 2002
This course applies principles of finance to the international seting. International finance is different in two basic respects. First, the existence of multiple currencies adds risk to investment and financing decisions. Second, when corporations and portfolio investors cross international borders both problems and opportunities arise. Students will focus on these issues and highlight how finance theory can be extended to address them. We will start with basic principles of international finance, then apply those principles to a variety of problems. The course will help you to understand the ideas and research results of international finance and to adapt what you learn to the practical problems on the increasingly global business world beyond the classroom.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Graduate Industrial Organization: Economics 351 [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-06-2007
Patrick L. Bajari
Spring, 2007
This is a course intended for Ph.D. students interested in conducting research in empirical microeconomics.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Finance I [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
António Baldaque da Silva
Summer 2002
This is a first course in corporate finance which is designed to introduce students to the concepts and techniques necessary to analyze and implement optimal investment decisions by firms. The course studies the effect of time and uncertainty on decision making. Topics include basic discounting techniques, stock and bond valuation, capital budgeting under certainty and uncertainty, asset pricing models and efficient markets.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Economic Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-08-2004
Robert J. Barro, Francesco Caselli
Spring 2003
Курс состоит из двух частей. В первой части рассматриваются вопросы экономического роста и макроэкономической политики. Базовые учебники - Barro R. "Determinants of Economic Growth: A Cross-Country Empirical Study", Barro R., Sala-i-Martin "Economic Growth".
Вторая часть посвящена вопросам открытой экономики. Базовые учебники - Romer "Advanced Macroeconomics"; Obstfeld, Rogoff "Foundations of International Macroeconomics"; Taylor, Woodford "Handbook of Macroeconomics".
Курс читается студентам магистратуры. Требуемый уровень подготовки - макроэкономика промежуточного уровня, математический анализ, эконометрика, анализ временных рядов. На сайте программы можно найти задачи к курсу.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Old and New Institutionalism(s) [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Stefano Bartolini, Adrienne Heritier
Second Semester, 2001-2002
This reading seminar is devoted to the institutionalist literature in the social sciences. The theme of institutions and the institutionalist approach is as old as social thinking is. The goal of the seminar is to critically review this recent literature development and also to evaluate how much in it is genuinely new in terms of substantive evidence and methodological approach.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 14-10-2003
Frank M. Bass
Курс предназначен для изучения следующих тем: стратегия разработки новых продуктов, определение рынка и стратегия выхода на рынок с новыми продуктами, рост продаж и диффузия новых продуктов и технологий, измерение реакции потребителей, создание карты восприятия потребителей (perceptual mapping), позиционирование продуктов, реклама и тестирование продуктов, прогнозирование спроса на продукт перед пробным маркетингом, пробный маркетинг, использование компьютеров для анализа маркетинговых данных.

Опубликовано на портале: 23-02-2004
Frank M. Bass
Курс "Прогнозирование новых технологий" знакомит с диффузией новых продуктов и технологий. В его основе лежит обсуждение известной «модели Басса», описывающей адаптацию и диффузию новых продуктов и технологий (Bass, Frank M. “A New Product Growth Model for Consumer Durables”, Management Science, 15 (January), 215-227). Эта работа является одной из наиболее часто цитируемых в маркетинге. Модель была дополнена и расширена во многих направлениях. Она широко используется в бизнесе для оценки и прогнозирования распространения новых продуктов. В курсе рассматриваются теории, лежащие в основе моделей диффузии новых продуктов и технологий.
ресурс содержит прикрепленный файл

Organizational Behavior [учебная программа]
Опубликовано на портале: 27-10-2003
Thomas Begley
In this course, main goals are: 1) to increase our knowledge of the behavior of individuals and groups in organizations and of the organizations themselves, 2) to develop the analytic skills necessary to apply behavioral concepts to the management of organizations and 3) to become more aware of our individual styles and to enhance interpersonal skills and abilities.
ресурс содержит прикрепленный файл

Econometric Methods [учебная программа]
Опубликовано на портале: 12-10-2003
Charles Lanier Benkard
Winter 2002
Курс представляет основные методы, используемые в эконометрическом анализе.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Management of Technology and Innovation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-01-2003
Mary Benner
2002
This course will focus on the management and consequences of technology-based innovation. We will examine how industries are transformed by new technologies, how managerial action can shape product/service class evolution, and how managerial competencies can affect the innovation performance of their organizations. We also explore the challenges of strategic innovation in organizations. Because innovation often involves organization change, we also focus on the challenges and pragmatics of managing organizational change.
ресурс содержит прикрепленный файл

Operations Planning and Control Systems [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-01-2003
Bill Berry
2001
The course will present a general management perspective on the use of planning and control systems to manage the flow of material in operations. Operations planning and control is an integrative function in a business that is critical in linking the planning activities in many areas of the business, e.g. in marketing, operations, finance, and engineering.
ресурс содержит прикрепленный файл

Labor Economics 236B [учебная программа]
Опубликовано на портале: 18-12-2002
Julian Betts
Spring 1997
The course will provide a blend of theoretical labor economics and applied research.We will cover four broad themes:
1) Empirical Estimates of the Returns to Education
2) Labor Supply
3) Contract Theory, Turnover and Wage Profiles
4) Theories of Unemployment
Topics 1 and 2 will be mostly empirical/applied econometrics, while topics 3 and 4 will be a blend of theoretical and empirical work emphasizing recent work on imperfect information in labor markets.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл