Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 47

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B CD E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Macroeconomic Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Alberto Alesina, Francesco Caselli
Spring 2003
Курс читается в 4 семестре 2 курса. Базовые учебники:
Macroeconomics, 4th edition, by N. Gregory Mankiw (Worth Publishers)
Political Cycles and the Macroeconomy, by Alberto Alesina, Nouriel Roubini, and Gerald Cohen (MIT Press)
Курс достаточно продвинутый и требует от студентов хорошего знания высшей математики. Также необходимы знания по макроэкономике и микроэкономике 1 уровня. В Гарварде есть возможность выбора математической сложности курса макроэкономики второго уровня. Данный курс самый сложный. Аналогичный курс, который читает Foote D., менее математизирован, хотя в общем покрывает тот же материал, что и данный курс.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The Challenge of Global Equity [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Sudhir Anand, Lincoln Chen
Global equity or "fairness" is undoubtedly one of the premier challenges of our globalizing times. How can markets be made pro-poor? What about global public goods and their production? What are the roles of social institutions? How do these questions play out in specific equity fields, like income, health, and education? Debates about global inequities have animated social protest movements, foreign aid policies, reform of global institutions, and specific policies and programs. Mapping the intellectual terrain, reviewing evidence, pinpointing areas of contention, and proposing fresh approaches will comprise the core of this seminar course. Grades will be determined based on classroom participation, two term papers (brief policy-oriented memo and an essay). No final exam.
ресурс содержит прикрепленный файл

Economic Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-08-2004
Robert J. Barro, Francesco Caselli
Spring 2003
Курс состоит из двух частей. В первой части рассматриваются вопросы экономического роста и макроэкономической политики. Базовые учебники - Barro R. "Determinants of Economic Growth: A Cross-Country Empirical Study", Barro R., Sala-i-Martin "Economic Growth".
Вторая часть посвящена вопросам открытой экономики. Базовые учебники - Romer "Advanced Macroeconomics"; Obstfeld, Rogoff "Foundations of International Macroeconomics"; Taylor, Woodford "Handbook of Macroeconomics".
Курс читается студентам магистратуры. Требуемый уровень подготовки - макроэкономика промежуточного уровня, математический анализ, эконометрика, анализ временных рядов. На сайте программы можно найти задачи к курсу.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Marketing Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Jack Cadeaux
2003
This course builds on previous knowledge of marketing by developing an analytic overview of marketing strategy in the broader context of corporate and business unit strategy. The aim of this course is to inject some rigour into the process of marketing strategy development and analysis. It is not a course on general strategic management nor is it a course on marketing mix management as such. This course considers marketing strategy as a link between corporate strategy, business unit strategy, marketing organisation, and marketing mix management. It does so by developing and assessing thematic marketing strategies as sources of sales from the standpoints of growth, share, and profitability. In doing so, this course stresses customer-oriented approaches to marketing organisation, market definition, and market segmentation, as well as an entrepreneurial approach to strategic choice.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Farm Business Planning and Control [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
P.J. Cain
2003
Курс читается на третьем – четвёртом курсе обучения, в первом и втором семестрах для бакалавров по сельскому хозяйству. Требуется прохождение курсов – Introduction to farm management, Arable crops, Ruminants livestock. Является полным курсом по анализу бизнес-управления фермой и эффективности использования ресурсов. Курс включает изучение факторов, определяющих как физическое, так и финансовое состояние фермы, умение правильно собирать и анализировать данные, полученные из различных источников и принимать оптимальные решения на микро уровне.

Литература:
Barnard, C.S. and Nix, J.S. (1990 ) Farm Planning and Control. Cambridge University Press.
Buckett, M. (1985) An Introduction to Farm Organisation and Management. Pergamon.
Nix, J. (1997) Farm Management Pocketbook 1998. Wye College.
SAC (1997) Farm Management Handbook 1997-98. SAC Publications, Edinburgh.
Turner, J. and Taylor, M. (1989). Applied Farm Management. BSP Professional Books.
Warren, M.F. (1987). Financial Management for Farmers. Hutchinson.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Consumer Analysis [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Marylouise Caldwell
2003
This subject studies the individual in term of the psychological and sociological explanations of behaviour and the role of the marketplace in the socio-political system. Topics of study include attention, perception, motivation, involvement, attitude, decision making and the impact of reference groups and institutions on marketplace behaviour.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Understanding Buyer Behaviour [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Marylouise Caldwell
2002
Understanding Buyer Behaviour, a professional level educational program. This program is designed for marketing practitioners who are keen to maintain and enhance their understanding of customers and how their behaviour is likely to impact on marketing strategy. Buyer behaviour is a broad field that studies how individuals, families, groups, and business organisations acquire, consume and dispose of goods, services, ideas and experiences. Its concepts and theories are of interest to business managers, government regulators and non-profit organisations as well as everyday consumers.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The Theory of Institutions [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Randall Calvert
Fall 1995
The central focus of this course is on the question of how institutional constraints can be maintained when actors are rational, and have at most only an instrumental interest in the institution for its own sake. The major theme of the course is that institutions themselves should be viewed as equilibria of rational behavior
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Campaigns and Elections [учебная программа]
Опубликовано на портале: 04-06-2003
Andrea L. Campbell
Spring 2003
В курсе "Кампании и выборы" студенты изучают парламентские и президентские предвыборные кампании, а также сами выборы, включая стратегии кандидатов, трудности, с которыми им приходится сталкиваться, роль политических партий, эволюцию процесса выдвижения кандидатов на президентских выборах. В курсе также рассматривается, как избиратели работают с информацией о выборах, каким образом осуществляют выбор кандидатов. Студенты участвуют в дискуссиях по таким спорным вопросам, как политика СМИ по освещению хода избирательной кампании, негативная реклама, финансирование избирательных кампаний, избирательная реформа. Курс состоит из трех частей. Сначала обсуждаются четыре теоретических подхода к выборам. Эти подходы являются основой для второй части курса, посвященной избирательной реформе. В конце курса рассматриваются роли политических партий, их влияние на исход президентских выборов 2000 г., анализируется, каким образом подобные необычные случаи формируют долгосрочные тенденции в политической жизни.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Campaigns and Elections [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-06-2003
Andrea L. Campbell
Spring 2003
В курсе "Кампании и выборы" студенты изучают парламентские и президентские предвыборные кампании, а также сами выборы, включая стратегии кандидатов, трудности, с которыми им приходится сталкиваться, роль политических партий, эволюцию процесса выдвижения кандидатов на президентских выборах. В курсе также рассматривается, как избиратели работают с информацией о выборах, каким образом они осуществляют выбор кандидатов. Студенты получают возможность участвовать в дискуссиях по таким спорным вопросам, как политика СМИ по освещению хода избирательной кампании, негативная реклама, финансирование избирательных кампаний, избирательная реформа. Курс состоит из трех частей. Сначала обсуждаются четыре теоретических подхода к выборам. Эти подходы являются основой для второй части курса, посвященной избирательной реформе. В конце курса рассматриваются роли политических партий, их влияние на исход президентских выборов 2000 г., анализируется, каким образом подобные необычные случаи формируют долгосрочные тенденции в политической жизни

Strategic Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Mason A. Carpenter
2002
The field of strategic management explores how firms achieve competitive advantage in the context of single and multi-business firms. The single-business firm must deploy its distinctive strengths to exploit industry opportunities, while the multi-business firm must leverage its strengths across different products, businesses, and geographies. In order to add value, the multi-business firm must do much more than merely hold a diversified portfolio of business units such ownership must increase the competitive position of each business unit. We will explore what managers do to create value in and across businesses, including alliances, acquisitions, and divestitures.
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 05-02-2003
Don M. Chance
Spring 2001
This course is a doctoral seminar in financial derivatives. The pre-requisite is Financial Derivatives II or an equivalent course. There are no exceptions. This is an extremely advanced course. Students not qualifying for the course can sit in on it but are not eligible to receive a grade. In this course students will provide extensive details on the theory underlying these models. One thing students shall cover little, if any, is empirical research in derivatives. The pace of empirical research in derivatives has slowed considerably due to lack of data on over-the-counter derivatives and the fact that research on exchange-listed derivatives can best be described as in a mature stage. Thus, the state of empirical research on derivatives can best be described as at a mature stage. In addition theoretical research covers a broad range of topics and includes research using simulation in lieu of actual observed prices. Time permiting students may be able to discuss the state of empirical research on derivatives and point you in the right direction for what to read next. Another theoretical topic students shall not cover is the binomial model. It is assumed you have had a rigorous treatment of it. By al means, be aware of the relationship of it to the Black-Scholes model as the limiting case.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 05-02-2003
Don M. Chance
Fall 1997
Everyone in one way or another is affected by our financial system yet few really understand how finance works. With the exception of finance specialists, the perceptions of most people toward finance are largely shaped by what we read and hear from a variety of sources, both inside and outside the financial industry. Our attitudes toward finance are formed by the actions of government, by the articles we read and news stories we hear, and from the books we read and movies we watch. These perceptions are in some cases correct and informative; in other cases, they are inaccurate, misleading and often present a stereotypical picture of the industry. This course explores the myths and realities associated with finance. It begins with a brief survey of basic finance principles with an emphasis on how financial markets function in society and how corporate financial decisions affect firms and individuals. It then examines how finance is viewed by the media (including both financial and non-financial publications), by authors of fiction and non-fiction and by the movie industry. The objective of the course is to evaluate how finance is perceived by society in relation to what finance really is. The course will also help students develop yours ability to critically evaluate the impressions students get from the media and from literature and film. As a useful by-product, students will learn a lo about finance in general.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Investment Analysis and Portfolio Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-06-2006
Don M. Chance
Fall 1999
Examines the role and functioning of securities markets. Specific topics include the equity market, fixed-income securities market, and mutual funds. The course presents portfolio and capital market theory, the efficient markets hypothesis, institutional organization, and security valuation techniques. This is a course designed to give you some basic knowledge of the principles of investing, but more importantly to teach you correctly about investing. It is a blend of theory and practice. We learn "theory" because it teaches us how to think. We learn "practice" because that is where we apply what we learned when learning how to think. The point of view of this course is as an institutional investor. In fact a project required for this course is to apply what you learn to develop a long term investment plan for yourself.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Tak Wing Chan
Tutorial topics and readings: What do sociologists mean by social class? How has the class structure of industrial societies evolved? And how does the pattern of intergenerational class mobility vary between countries and over time? Might Britain be a meritocracy? What do we know about intelligence and its heritability? And what is the role of measured cognitive ability and schooling in determining socio-economic success in modern industrial societies? What is the origin of the underclass? Compare status and class as different dimensions of social stratification. Can social caste in India be usefully seen as a form of status stratification? What explains occupational sex segregation, and how its variation between countries and over time? Is conventional class analysis sexist? And Does conventional mobility research underestimate social fluidity by ignoring women's mobility experience? What accounts for the recent trends in income inequality, and what are their implications for social stratification?
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл