Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 15

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D EF G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Labor Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 11-01-2003
John S. Earle
Autumn 2001
This course has two principal objectives. The first is to introduce students to the field of labor economics, applying microeconomic analysis in order to increase understanding of important social issues and public policies such as poverty, minimum wages, overtime rules, layoff restrictions, education, job safety, discrimination, migration, labor relations, unions and other institutions, unemployment, and income inequality. The second is to apply labor economics to the particular problems of labor markets in transition economies, with the aim of encouraging research in this field.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Advanced Labor Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 11-01-2003
John S. Earle, Yoram Weiss
This course has two main purposes: to expose PhD students to some of the professional research in the field of labour economics, and to provide a foundation for future dissertation research on these and related topics, including with application to the economies of Central and Eastern Europe and the former Soviet Union. Prerequisites for the course include graduate level microeconomics and econometrics; although the course is intended predominantly for PhD students, it is also open to MA students with the permission of the instructors. Relevant theory will be discussed, but the course material also includes applied work that tests or calibrates theories, that evaluates the impact of government policies, or that simply attempts to provide careful description of important labour market phenomena.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Public Opinion and Foreign Policy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 04-06-2003
Richard Eichenberg
Spring 2003
В курсе "Общественное мнение и зарубежная политика" автор фокусирует внимание на мнении граждан как на важном элементе демократического политического процесса, подробно рассматривает, как общественное мнение граждан принимается или не принимается в расчет Президентом и Конгрессом. Основными задачами курса являются: анализ исторического контекста американской зарубежной политики, дилеммы между мнением граждан и выбором политических лидеров; анализ того, в какой степени и с помощью каких средств граждане могут влиять на политику; понимание техники и методов исследования общественного мнения.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Marketing on the Internet [учебная программа]
Опубликовано на портале: 21-10-2003
Adel I. El-Ansary
2003
The development of an understanding of consumer behavior and navigation behavior on the Internet and evaluation of a strategic marketing plan for a product or product mix offering on the Internet and development or evaluation of the company’s e-strategy and web site.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 21-10-2003
Adel I. El-Ansary
2002
Study and application of marketing decision-making techniques to the design and implementation of marketing strategy and solving marketing problems faced by marketing executives.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Principles Of Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 21-10-2003
Adel I. El-Ansary
2002
A study of marketing functions and institutions as they operate in a dynamic environment. The approach is managerial and the focus is on understanding the fundamental concepts of this field of study and their basic applications.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Research [учебная программа]
Опубликовано на портале: 16-10-2003
Jehoshua Eliashberg
The objective of the course is to provide a rigorous experience in marketing research methods. The course is aimed at the manager, who is the ultimate user of the research and is responsible for determining the major scope and direction of research activities. Techniques of data collection, evaluation of alternative sources of information, and methods of evaluating data and presenting the results are covered. The course should help managers recognize the role of systematic information gathering and analysis in making marketing decisions. The course also deals with how to define information needs; the use of test marketing procedures; forms of analysis applicable to marketing research information; and the role of models in decision making.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Research [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-10-2003
Jehoshua Eliashberg
This course examines appreciation of the role of marketing research in the formulation and solution of marketing problems and development of the student's basic skills in conducting and evaluating marketing research projects. Special emphasis is placed on problem formulation, research design, alternative methods of data collection (including data collection instruments, sampling, and field operations), and data analysis techniques. Applications of modern marketing research procedures to a variety of marketing problems are explored.
ресурс содержит прикрепленный файл

Models for Marketing Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-10-2003
Jehoshua Eliashberg
The purposes of the course are to help participants become better managers by giving them better tools for analyzing marketing decision problems; to acquaint participants with and help them to understand different types of models that have been used to aid marketing decisions; to give participants critical skills for evaluating new marketing models about which they may read in the literature and to enable them to read the literature; to help participants understand marketing problems more clearly by analyzing them quantitatively; and to produce managers who will not be taken advantage of by some quantitative consultants.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 17-10-2003
Jehoshua Eliashberg
This course is designed to let the student understand the complex environment, review decision-making processes, and apply modern management and marketing concepts and techniques to the audiovisual media industries. These include motion pictures, home videos, broadcasting and cable services, online media, and related industries.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Proseminar on Inequality and Social Policy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
David Ellwood
Fall 2002
Deals with the causes of economic inequality, including demand for various kinds of skills, the supply of such skills, cultural differences, political attitudes, political institutions, and living arrangements.
ресурс содержит прикрепленный файл

History of Economic Thought [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Ross B. Emmett
Программа составлена известным историком экономической мысли, администратором сайта по этому предмету на портале www.EH.net, но является "программой одного учебника" - History of Economic Thought, 4th edition, by Harry Landreth and David Colander.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

The New Class [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Gil Eyal
The idea of the new class haunts the social sciences from their inception. The main point is that knowledge and education constitute a form of social power equivalent to moneycapital or political influence, and hence that at least certain groups of the educated public (variously, intellectuals, managers, technocrats, professionals, bureaucrats) constitute a separate social class with its own interests, power aspirations and projects. Such an idea always hovered on the margins of the social sciences, because it implied that they must examine themselves and their own involvement in social affairs. In short, for a social scientist to study the new class meant to be reflexive, and that is always a dangerous and painful business. Nonetheless, it is also an essential task for any sociologist. In ancient Greece, before one was to enter the temple of Apollo at Delphi, there seeking divine knowledge and advice, one read an inscription on the door - know thyself. The point is well-taken, knowledge of the outside world is useless (possibly even dangerous) without critical self-knowledge, without knowing where one stands in the world. In this seminar we will study theories about the new class, precisely so we can develop a systematic appreciation of the predicament of intellectuals, technocrats and even students at the turn of the century, i.e. our own predicament.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Civil Society, West and East [учебная программа]
Опубликовано на портале: 04-06-2003
Susan J. Pharr, Grzegorz Ekiert
Fall 2002
В курсе "Гражданское общество, Запад и Восток" дан анализ европейских и азиатских вариантов гражданского общества. Рассмотрены следующие вопросы: Что есть гражданское общество? Что означает "публичное пространство"? В чем заключается идея гражданского участия? Какие возникают взаимоотношения между гражданским обществом и государством, с одной стороны, и рынком, с другой. Студенты изучают возникновение и формы гражданского общества в странах Западной и Восточной Европы и Азии. Знакомятся с факторами (войны, Интернет, неправительственные организации), влияющими на сущность и качество гражданской жизни, демократического транзита, происходящего в разных странах. Подчёркнута возрастающая роль гражданского общества.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Brand Management and Brand Communications [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Mark Uncles, Michael Edwardson
2002
Key aspects of brand management are addressed, including brand equity, brand extensions and new product development, brand communications planning, integrated marketing communications, and portfolio management. This course encourages students to use both analytical and creative skills, and provides opportunities to refine many different communications skills, with the aim of helping participants to develop and implement innovative marketing programs.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл