Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 18

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E FG H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Опубликовано на портале: 27-01-2004
David M. Cutler, Martin S. Feldstein
2002

Программа курса "Экономика общественного сектора" изложена в виде тематического плана и тематического содержания курса, к которому прилагаются программные вопросы и списки основной и дополнительной литературы.

ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 21-10-2003
Peter S. Fader
This course will expose students to the theoretical and empirical "building blocks" that will allow them to construct, estimate, and interpret powerful models of consumer behavior. Over the years, researchers and practitioners have used these models for a wide variety of applications, such as new product sales, forecasting, analyses of media usage, and targeted marketing programs. Other disciplines have seen equally broad utilization of these techniques. The course will be entirely lecture-based with a strong emphasis on real-time problem solving. Most sessions will feature sophisticated numerical investigations using Microsoft Excel. Much of the material is highly technical. Students must have a high comfort level with basic integral calculus, and recent exposure to a formal course in probability statistics would be helpful (but not required).
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 07-02-2004
James Farrer
Курс представляет собой практикум в области социологии культуры с акцентом на индивидуальные исследовательские проекты. Предлагается проанализировать конкретные примеры из области популярной культуры: выставки, рекламные кампании, бары и рестораны, направления моды. Проводится изучение теоретических первоисточников и результатов эмпирических исследований с точки зрения развития концепций культуры. Курс является элементом более широкой программы обучения, охватывающей разнообразные тихоокеанские культуры с точки зрения западной науки. В частности затрагиваются вопросы коомодификации, текстовости, культуры versus деятельности.
ресурс содержит прикрепленный файл

Institutions and Society [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Rick Feiock
Fall 1999
The purpose of this course is to provide students with a basic understanding of the institutionalcontext of the governance, policy, and management process in the public sector. The courseexamines the major analytic approaches in institutional analysis and their relevance for understanding public sector issues
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management Course [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Walter J. Ferrier
2002
The course will allow students to bring together all of their learned functional skills (i.e., accounting, finance, marketing, etc.) and use them to study organizational problems within the context of real-world business case studies.
ресурс содержит прикрепленный файл

Service Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Garrett M. Fitzmaurice
03,2002
This case course explores the dimensions of successful service firms. It prepares students for enlightened management and suggests creative entrepreneurial opportunities. Outstanding service organizations are managed differently than their "merely good" competitors. Actions are based on totally different assumptions about the way success is achieved. The results show not only in terms of conventional measures of performance but also in the enthusiasm of the employees and quality of customer satisfaction. Beginning with the service encounter, service managers must blend marketing, technology, people, and information to achieve a distinctive competitive advantage.
ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 16-10-2003
Fader Fitzsimons
In common with Marketing 621, the primary objectives of this course are to introduce you to the concepts and theories underlying marketing decision making, and to provide you with the skills to analyze and understand complex marketing situations in order to develop and execute appropriate managerial actions. However, Marketing 621 concentrates upon the overall analysis of the environment and the match of products to market. Marketing 622 builds upon Marketing 621 and focuses upon each of the elements of the marketing mix: product, price, communication, and distribution. The course relies on lectures, a computer simulation, and case discussions to help you perceive the real power and value of marketing concepts, develop a disciplined approach to the analysis of marketing situations, to build upon your skills for communicating and interacting with peers in solving problems, to experience the "world of marketing managers—what they do and how they go about doing it, to understand how marketing relies upon information technology, and to appreciate how the elements of marketing analysis fit together.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social stratification and class [учебная программа]
Опубликовано на портале: 18-01-2003
Neil Fligstein
The purpose of this course is to introduce the students to the central ideas in the field of social stratification and class, to consider the experiences of various groups from the point of view of these theories, and consider how unequal resources affect many kinds of life chances.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Macroeconomic Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 16-10-2003
David Foote
Spring 2002
Курс читается в 4 семестре 2 курса. Базовый учебник Macroeconomics, 4th edition, by N. Gregory Mankiw (Worth Publishers)
Курс менее математизирован, чем аналогичный курс Caselli F. и Alesina A. Требования курса: "Принципы макроэкономики", "Принципы микроэкономики", "Высшая математика".
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Race/Ethnicity, Class, and Gender [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Sarah Michele Ford
Spring 2002
Race/ethnicity, class, and gender have all been, and continue to be, significant areas of social difference and discrimination in American society. In this course we will examine contemporary social conditions as they relate to race/ethnicity, class, and gender. When necessary, we will look back to our history in an attempt to understand how we got where we are today. We will also focus on the ways in which these three elements are interconnected, for we are all raced, sexed, and classed. The combination of these three elements serves to further complicate social difference in America.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Economics of International Financial Policy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-02-2004
Jeffrey A. Frankel
Fall, 2003
Курс Джеффри Франкеля читается в Гарвардском университете (Школе управления Дж. Кеннеди). В курсе обсуждаются основные проблемы международной монетарной экономики и политики, международных финансов:
1. Торговый баланс;
2. Кейнсианский подход к анализу экономики на международном уровне;
3. Глобализация и финансовые рынки;
4. Ожидания и модели установления валютного курса;
5. Фискальная и монетарная политика в открытой экономике;
6. Проблема координации международной политики;
Базовым учебником является вторая часть 9-го издания книги R. Caves, J. Frankel, R. Jones, World Trade and Payments, Addison-Wesley, 2002.
Пререквизитами курса являются "Микроэкономика-1" и "Макроэкономика-1,2".
Курс Джеффри Франкеля представляет собой модифицированную версию курса "Международные финансы" с небольшим уклоном в политические вопросы. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 05-11-2003
Elwell Frank
2003
Курс вводит студентов-социологов и социальных работников в проблематику социологии медицины. Рассматриваются структура и организация здравоохранения, социальные институты здоровья и болезни, анализируются типы социетальной реакции на проблемы расстройств и болезней, даётся сравнительный анализ систем здравоохранения. Базовый учебник по курсу - Peter Freund and Meredith McGuire, 1999, Health, Illness, and the Social Body: A Critical Sociology, Third Edition, Prentice Hall: New Jersey. Основные темы курса: социальная эпидемиология, медикализация современных обществ, системы здравоохранения и организация здравоохранения в различных странах; реформы в области здравоохранения.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Financial Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 29-01-2003
Jeff Frank
Fall 2001
This course examines how individuals alocate their wealth across different assets to balance risk and return. We then consider the implications for market equilibrium in the capital asset pricing model, and the implications for the financial decisions taken by firms. Finaly, we consider how arbitrage can determine the pricing of derivative assets such as options.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Theory of Banking [учебная программа]
Опубликовано на портале: 27-06-2006
Xavier Freixas, Arnoud Boot
апрель-май 2001г.
The course will cover different aspects of the theory of banking and financial intermediation including the following topics:

  • Monitoring by and within banks

  • Liquidity

  • Bank runs and financial crises

  • Regulation

  • Financial contracting and interbank competition

  • Comparative financial systems

  • Credit markets and the macro environment

Audience: The course is intended for graduate students with a general interest in financial markets and institutions. Special efforts will be made to assist students in developing research topics for their dissertations.

ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

Economic Analysis of Law [учебная программа]
Опубликовано на портале: 06-11-2003
David D. Friedman
1997
Представлены программа курса и методические материалы (лекции) по курсу David D. Friedman "Economic Analysis of Law" (Santa Clara University). Программа включает содержание курса, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию