Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 21

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F GH I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Agricultural Policies: Analysis and Explanation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
Bruce L. Gardner
2002
Курс достаточно продвинутый, потому читается для магистров и докторантов. Проводится глубокий анализ политики в сельском хозяйстве. Студенты знакомятся с целями политики в сельском хозяйстве в развитых странах. Сравнительный анализ общего благосостояния позволяет определить выгоды-издержки для производителя-потребителя в зависимости от проводимой политики. В курсе затрагиваются проблемы политической экономии, общественного выбора, деятельности различных групп, лоббирования при принятии политических решений в области сельского хозяйства. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Property and Community [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-03-2003
Charles C. Geisler
Fall, 2000
This course involves the discussion about property, its peculiarities, problems with property rights definition etc.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Property and Community [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-11-2003
Charles C. Geisler
2002
In recent years, property issues of many kinds have moved to center stage in the U.S. and other societies. Public media and academic discourse routinely feature the pros and cons of property topics such as privatization, ownership ethics, the "takings" implications of landowner regulation, the distribution of ownership, the so-called tragedy of the commons, public land management successes and debacles, Indian land claims, the separation of ownership and control in farmland, and many more. Regularly, the evening news processes unsettling ownership questions - who owns the INTERNET, genetic materials, AT&T, the Dead Sea Scrolls, universities, Antarctica, ecosystems, and joint property following divorce? As such questions vie for attention, three things seem clear. Property questions are of foremost importance in day-to-day life; "public" and "private" are losing their relevance as useful ownership labels; and a new theory of ownership widely referred to as the social relations theory of property is displacing the old notion of "property as things."
Social relations are the business of sociology. Not surprisingly, classical sociological theorists were intensely interested in property questions, as are their living counterparts. Questions relevant to a "social relations theory of property" have captured attention within the discipline on many fronts. Where does "ownership" originate in different societies? Is possession inborn or socially constructed? What gives property its social value (prestige, power, privilege)? How did the rise of the nation state, the spread of colonialism, and the rise of postmodernism redefine property? Under what conditions and with what success do different property systems coexist? How can gender-based ownership systems be explained? What is the relationship between ownership type and natural resource use? How do the elites in society create ideologies and institutions which justify their accumulation of property? What are the interactions between community forms and evolving property rules?
This seminar welcomes students excited by these questions and willing to read/ investigate/discuss the centrality of property institutions in our lives. Prior knowledge about property as an important social institution and set of social relationships is less crucial than imagination, interest, and critical thinking. The course will challenge various orthodox ideas. Among these are that notion that property is fixed and constant; that privatization of ownership is an inexorable tendency across societies; that pubic ownership is socially equitable; that poverty goes hand-in-hand with the lack of property; that the American Dream of home ownership applies to the majority of Americans; and that landowners in the United States generally feel they have suffered a loss in property value as a result of government environmental or land use regulation. Also welcome in the course are students who, through exposure to other societies or historical periods, can illuminate lesser known or inadequately understood property questions.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Organizations and Global Competitiveness [учебная программа]
Опубликовано на портале: 19-11-2007
Gary Gereffi
There is much debate about how societies can develop and become more competitive in today's global economy. A basic premise of this course is that international competitiveness requires an understanding of the organization of markets, which may be viewed as a network of buying and supplying firms organized around the provision of finished goods and services. These organizational chains are increasingly global, and have complex and shifting governance structures that specify the power relations among the organizations in the chain. This framework reveals surprising facts about who controls global industries, which firms make the most money and why, and how new business capabilities are emerging that will determine the corporate leaders of tomorrow. Attention in the course will focus on the organizational dynamics of diverse global industries, and on the competitive strategies of their leading firms. The geographic spread of these industries encompasses North America, Europe, East Asia, South Asia, Latin America, and Africa, both as production sites and markets. This course will expose students to current theories regarding international competitiveness; it will require students to retrieve and analyze original international trade data, and learn how to present this information effectively in tables, charts and graphs; and it will provide a team project experience in designing and evaluating global industry websites.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Management of Technology [учебная программа]
Опубликовано на портале: 29-10-2003
Ernest R. Gilmont
2002
This course addresses the significant issues related to managing technology in a corporate environment from both strategic and tactical perspectives. It is designed to meet the needs of students who one day, either as managers, consultants or entrepreneurs, must understand the use of technology as a powerful tool of competitive advantage and growth. Emphasis is given to the new challenges facing managers as they seek to make R&D serve the needs of the corporation in an increasingly competitive global marketplace.
ресурс содержит прикрепленный файл

Social stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Martha E. Gimenez
The aim of the course is to examine the social stratification of advanced industrial societies. The study of social stratification includes class structure, socioeconomic status rankings, social mobility, and gender/race/ethnic inequality. We will examine some of the major theoretical approaches to the study of stratification, including recent contributions to the study of class, gender, race, and the intersection of class, gender, and race.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Business Policy and Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Michelle Gittelman
2002
This course is designed with this question in mind. The objective is to teach students the concepts, analytical techniques, and real-world cases that will help them understand the basis for superior and sustainable firm profitability. Ideally, students should leave this course with the skills and knowledge to analyze, critique, and recommend strategies that are appropriate to a companys external environment and its internal capabilities. The skills and concepts in this course are analogous to those of a management consultant or industry analyst, who add value through analytical techniques that can be applied to a broad variety of firms and industries. To reinforce this approach, assignments are research-oriented and designed to mimic those of a consulting team that has been charged with developing a strategy for a "client" firm.
ресурс содержит прикрепленный файл

Agribusiness Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
Brent A. Gloy
2002
Курс охватывает тему развития агро-продовольственного бизнеса. Рассматриваются такие темы как процесс целеполагания в продовольственных корпорациях, определение миссии, занятие стратегическим планированием. Анализируются процессы как вертикальной, так и горизонтальной интеграции, современные стратегии по дивесификации бизнеса и нахождение границ расширения бизнеса. Уделяется внимание актуальным на сегодняшний день проблемам ведения этического бизнеса. Благодаря анализу кейсов курс является прикладным. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 05-11-2003
Debora T. Gold
Spring, 2003
Курс посвящен важнейшему исследовательскому направлению в современной социологии медицины – социальным проблемам возрастных изменений в здоровье, связанных со старением. Среди основных тем курса: функциональный статус и здоровье людей зрелого возраста; институты социального страхования и социальная поддержка пожилых; социальные аспекты внебольничной и амбулаторной поддержки хронических больных зрелого возраста; хроническая болезнь, социальный статус и личная автономия; неформальная социальная поддержка; старение, умирание и смерть. Курс предполагает использование трёх базовых книг: Austad, S. A. (1997). Why We Age. New York: John Wiley & Sons; Warshofsky, F. (1999). Stealing Time: The New Science of Aging. New York: TV Books; Koch, T. (1990). Mirrored Lives: Aging Children and Elderly Parents. Westport, CT: Praeger. Кроме того, в курсе используется основательная библиография, составленная преимущественно из журнальных статей, реферируемых студентами. Важной частью курса являются самостоятельные полевые занятия, оцениваемые по результатам ведения полевого журнала.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 05-11-2003
Antonio Goldsmith
Курс «Социология образования» читается в Университете Висконсин-Парксайд (University of Wisconsin-Parkside). В курсе рассматривается социологическая перспектива исследования образования, большое внимание уделяется дебатам, разворачивающимся в рамках социологии образования, изучению отношений между социальной стратификацией и системой образования. Исследуется также влияние полученного индивидом образования на его экономический статус. Программа курса содержит краткий список литературы и подробные методические указания для студентов по написанию письменных работ.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Food Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
Matthew Gorton
March 2003
Курс является продолжением курса - Ведение в маркетинг. Читается студентам бакалавриата второго года обучения во втором семестре. Акцент делается на роли продовольственных компаний, проблемах брендинга и дифференциации продукции, ценообразовании, оценке европейских продуктовых цепочек и оптимизации управления в области снабжения по цепочке. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
Базовый учебник – Grunert, K.G., Baadsgaard A., Larsen H.H., Madsen T. K. (1996) Market Orientation in Food and Agriculture. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht. Marshall D.W. (Ed.) (1995). Food Choice and the Consumer. Blackie Academic and International, London.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Seminar in Gender Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-01-2003
Linda Grant
Fall Semester 2001
This course is an advanced-level doctoral seminar in gender stratification. We will review classical and contemporary theories of gender stratification advanced by scholars in sociology and related disciplines and then examine gender stratification gender stratification as it operates in the context of major social and cultural institutions, including the labor market, the family, the welfare system and the state, academia, science, education, medicine and health care, the organization of sexuality, and the like. The seminar presumes that students will have a basic grounding in Sociology of Gender and/or Structured Inequality. We will cover approaches that have been identified as feminist as well as those that have not.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 17-10-2003
David Gray
2003
This course introduces students to the principles and practices of marketing in the contemporary environment. The objective is to develop an understanding and awareness of the importance of customers, and familiarity with some of marketing’s tools and techniques.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Introduction to Logistics and Operations Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 21-10-2003
Brian Graystone
winter 2002
The objectives of this course are to provide an introduction and overview of the fundamental challenges facing operations and logistics managers. The course will focus on:
• Integrated Operations and Logistics Strategy
• Processes
• Service and Manufacturing System Design
• Performance Measurement
• Product Development and Design
• Quality
• Supply Chains
• Inventory Management
ресурс содержит прикрепленный файл

Supply Chain Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Brian Graystone
весна 2002
Logistics and operations management decisions are basic to organizations in the production and delivery of products as well as those involving service businesses. They are strategic activities by which firms gain competitive advantage. However, many firms encounter sever difficulties when trying to compete against integrated networks. This ourse will assist your understanding how an integration of business processes, through he lens of supply chain management, is a powerful tool to gain a strategic, sustainable advantage.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл