Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 31

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J KL M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Game Theory and Economic Applications [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-02-2007
John Hillas, Dmitri Kvassov
Fall 2006
Цель курса – дать слушателям представление о современном аппарате теории игр и его использовании в экономических моделях. Существенное внимание уделено кооперативной и некооперативной теории игр, играм с нулевой суммой, играм с торгом и т.д. В рамках курса рассматриваются понятия современной теории игр и их применения в микроэкономике, теории отраслевой организации, финансовой экономике, теории контрактов, теории аукционов.
Программа курса содержит темы и краткое описание тем курса, рекомендации по формам итогового контроля, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Investments [учебная программа]
Опубликовано на портале: 07-02-2003
Gregory B. Kadlec
Winter 1998
Students will learn how to construct mean-variance efficient portfolios and how to evaluate a portfolio's performance. Topical areas include: securities and markets, portfolio theory, asset pricing, market efficiency, stock valuation, portfolio management and international diversification.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Principles of Finance [учебная программа]
Опубликовано на портале: 07-02-2003
Gregory B. Kadlec
Winter 1998
Students will learn the fundamentals of financial decision making in the areas of investments and corporate finance. Topical areas include: time value of money, valuation under uncertainty, securities and markets, market efficiency, stock valuation, bond valuation, investment companies, options and futures, capital budgeting, raising capital, and capital structure
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

MKTG 101 Introduction to Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 15-10-2003
Barbara E. Kahn, Mary Frances Luce
2003
The objective of this course is to introduce students to the concepts, analyses, and activities that comprise marketing management, and to provide practice in assessing and solving marketing problems. The course is also a foundation for other Wharton courses, and for advanced electives in Marketing. Topics include marketing strategy, customer behavior, segmentation, market research, product management, pricing, promotion, channels of distribution, sales force management and competitive analysis.
ресурс содержит прикрепленный файл

Introduction to Labor Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-09-2003
John Kane
осень, 2002
This course provides a discussion of the economics of the labor market. The course begins with an overview of the trends and institutional features that characterize the labor market. Particular attention is placed on the causes and consequences of rising female labor force participation rates, the growth of the service sector, and other labor market issues. After this introductory discussion, the focus of the course turns to a discussion of the theory of labor demand. In this section of the course, students examine the short-run and long-run determinants of labor demand. The determinants of the elasticity of labor demand, and the importance of demand. Students examine the tradeoff that occurs between the number of workers hired and the length of the work week. The next section of the course provides a discussion of the determinants of labor supply. This discussion begins with an examination of labor supply in a simple model in which workers face a choice between labor and leisure. This is followed by a discussion of the household production model in which individuals must choose to allocate time among market and various types of nonmarket activities. The effects of alternative types of welfare, unemployment compensation, and social security systems on labor supply are then examined. The concluding section of the course provides an examination of alternative sources of wage differentials. This portion of the course provides an examination of the economics of education, unions, discrimination, compensating wage differentials, and other determinants of wage differences.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

International Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-02-2004
Georgios Karras
Spring, 2003
Курс Георгиаса Карраса читается на среднем (Intermediate) уровне сложности в университете Иллинойса Чикаго студентам третьего курса в весеннем семестре. Курс состоит из трех частей: две традиционные - это международная торговля и международные финансы, а третья посвящена очень актуальной теме - монетарной интерграции.
Основными учебниками являются:
R. E. Caves, J. A. Frankel and R. W. Jones. World Trade and Payments, 9th edition, Addison Wesley, 2002.
P. DeGrauwe. The Economics of Monetary Integration, 3rd edition, Oxford, 1997.
На основной страничке курса можно найти немало методических материалов. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

International Monetary Theory and Policy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Georgios Karras
Spring 2002
Курс "Международная монетарная теория и политика" читается на первом курсе магистратуры Университета Иллинойса в Чикаго.
Основные учебники курса F.L. and L.A.Rivera-Batiz, International Finance and Open Economy Macroeconomics, 2nd ed., Prentice Hall, 1994. и P.DeGrauwe, The Economics of Monetary Integration, 3rd ed., Oxford, 1997.
Курс - продвинутый и разработан на базе курса "Международная монетарная экономика", который читается в Университете ранее.
Требования к курсу: "Advanced Macroeconomics".
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Macroeconomics II [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Georgios Karras
Spring 2002
Курс "Макроэкономика 2" читается в во втором семестре первого курса магистратуры Университета Иллинойса в Чикаго.
Основной учебник Georgios Karras, Macroeconomic Theory, Erudition Books, 2002.
Курс макроэкономики продвинутого уровня. Требования курса: "Микроэкономика 2", хорошее знание дифференциалного исчисления, теории верояности и математической статистики и материала макроэкономических курсов бакалавриата. В классе продвинутых курсов не является сильно математизированным.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Macroeconomics in the World Economy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-02-2004
Georgios Karras
Spring 1998
Курс "Макроэкономика в мировой экономике" читается в четвертом семестре на 2-ом году обучения университета Иллинойса в Чикаго.
Основной учебник - A. B. Abel & B. S. Bernanke. Macroeconomics, 3rd edition, 1998, Addison-Wesley.
Данный курс относится к промежуточному уровню и требует изучения курсов "Макроэкономика-1", "Микроэкономика-1", "Высшая математика". Курс не перенасыщен математикой. Основной упор делается на изучение особенности проведения макроэкономической политики в открытой экономике. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Monetary Theory and Policy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 13-08-2007
Georgios Karras
Spring 2001
Курс "Монетарная теория и политика" читается в 6 семестре на 3 курсе бакалавриата Университета Иллинойса в Чикаго.
Основной учебник F.S.Mishkin, The Economics of Money, Banking, and Financial Markets, 6th edition, Addison Wesley, 2000.
Курс разбит на 2 части.
В микроэкономической части обсуждаются финансовые инструменты, институты, регулирование и т.д.
В макроэкономической части курса рассматриваются такие вопросы, как структура FED и предложение денег, основы монетарной теории, монетарная политика в международном фрагменте.
Курс подготавливает слушателя для изучения более продвинутого курса "Международная монетарная теория".
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Games and Information [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-06-2007
Navin Kartik, David A. Miller, Vincent P. Crawford
Fall, 2006
This is an advanced Ph.D. course in game theory, intended both for students who are interested in producing research in microeconomic theory, and for those who would like to acquire a solid background in game theory to support their research in other areas such as applied work. The course will cover a combination of standard “textbook” results and some topics of current research. The first third of the course will review some basic ideas from Econ 200c and then extend the study of solution concepts in complete information and Bayesian games. The second third will focus attention on auctions, mechanism design, and repeated games. The last third of the course will study behavioral game theory.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Managerial Decision Making: An Aesthetic Approach [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-10-2003
Aron Kastenelinboigen
2002
The purpose of the course is to treat decision-making process in organizations as a multistage process involving different structures corresponding to different methods of action. From this point of view, one can distinguish three major classes of methods - randomized, aesthetic, and scientific. The core of the course is the development of the aesthetic method, which is based on a semiordered incomplete and inconsistent program linking the beginning and the end in some indeterministic situations.
ресурс содержит прикрепленный файл

Investment Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Donald B. Keim
Fall 2001
The objective of this course is to study the theory and empirical evidence relevant to institutional portfolio management. The major topics covered will include: optimal portfolio selection; the relation between risk and return; performance evaluation and measurement; active and passive portfolio management; measurement of trading costs; analysis of different equity market structures.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Women in American Politics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 04-06-2003
Christa Kelleher
Spring 2003
В курсе "Женщины в американской политике" изучаются настоящие и прошлые усилия женщин, предпринимаемые ими для полноценного участия в политической жизни Америки. После короткого обзора проблем участия женщин в политике в 19 и 20 веках курс подробно останавливается на кампании, развёрнутой для принятия поправки к Конституции относительно женских движений за равные права в 60-70 - е годы. Курс заканчивается блоком вопросов, рассматривающих современную политическую деятельность женщин, их участие в политике.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Class, Status, and Power [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Lane Kenworthy
Fall 2002
Although themes of opportunity and prosperity dominate American culture, inequality has increased markedly over the past generation and the United States has a higher level of inequality than any other affluent country. This course explores inequality in the contemporary U.S. We will examine: (1) recent trends in incomes, income inequality, poverty, wealth, consumption, mobility, and access to basic material and social needs; (2) the ways in which inequality is patterned by class, race, and gender; (3) institutions aimed at reducing inequality and poverty, including the welfare state and labor market regulation. Throughout the course we will pay particular attention to changes over time and to similarities and differences between the United States and other affluent nations.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл