Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 19

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K LM N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

MKTG 101 Introduction to Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 15-10-2003
Barbara E. Kahn, Mary Frances Luce
2003
The objective of this course is to introduce students to the concepts, analyses, and activities that comprise marketing management, and to provide practice in assessing and solving marketing problems. The course is also a foundation for other Wharton courses, and for advanced electives in Marketing. Topics include marketing strategy, customer behavior, segmentation, market research, product management, pricing, promotion, channels of distribution, sales force management and competitive analysis.
ресурс содержит прикрепленный файл

Selected Topics in Social Processes: Cultural Analysis [учебная программа]
Опубликовано на портале: 07-02-2004
Michèle Lamont
Курс охватывает следующие основные темы: состояние современной американской культурной социологии; сравнительные исследовательские стратегии (национальный характер – культурный репертуар – культурные структуры); символические границы, логика действия, принципы оценки и сети; идентичность – класс – гендер и лингвистический поворот; культура – раса – этничность – иммиграция; перспективы развития исследований статуса и культурного потребления-восприятия
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

Industry and Government [учебная программа]
Опубликовано на портале: 24-01-2004
Richard N. Langlois
Fall 2001
Курс посвящен государственному регулированию деятельности частных фирм на потребительских рынках и рынках факторов производства. В отличие от курсов по теории отраслевых рынков (Industrial Organization), изучение данного курса в большей степени ориентировано на понимание политики регулирования, чем на углубленное изучение вопросов теории.

Курс рассчитан на студентов, знакомых со стандартным курсом микроэкономического анализа.

Основными учебными пособиями, являются:

Dennis W. Carlton and Jeffrey M. Perloff, Modern Industrial Organization, third edition. Addison-Wesley-Longman, 1999.

Richard A. Posner, Antitrust Law: An Economic Perspective. University of Chicago Press, 1978

Robert Bork, The Antitrust Paradox: A Policy at War with Itself. The Free Press, 1995
Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.

ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

The Economics of Organization [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Richard N. Langlois
This course overviews the role of transaction costs, property rights and other factors in the organization functioning.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Business Organization [учебная программа]
Опубликовано на портале: 06-11-2003
Robert M. Lawless
Fall Semester 2003
Представлены программа курса Robert M. Lawless "Business Organization" (William S. Boyd School of Law, University of Nevada, Las Vegas) и методические материалы по курсу. Программа включает содержание курса, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 23-12-2002
John Lawrence
This course will focus on class and poverty in Britain in the late 19th and early 20th century. Explores shifting discourses of class and social pathology during Britain's emergence as a conservative form of social democracy, and examines a range of primary sources from poverty studies to novels and autobiographies of working-class life in order to scrutinize the British obsession with class and social difference.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Jeho Lee
03,2002
The focus of this course is on the management of the survival of the firm in a changing business environment. This course provides conceptual frameworks and diagnostic tools for analyzing a diverse spectrum of the firms survival problems. The classes require students active interaction and involvement. In particular, students are placed in the roles of key decision-makers or their advisors and asked to think about solutions to these survival problems in the evolving landscape of competition.
ресурс содержит прикрепленный файл

Corporate Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Seung-Joo Lee
This course is about strategy formulation and implementation at the level of the business unit and the corporation as a whole. Successful companies must create and sustain competitive advantage for superior performance and sustainable growth. Students will study and learn relevant concepts, tools, and frameworks in the field of strategic management and sharpen their skills in strategic analysis and problem-solving of real business cases.
ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Leadership [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Seung-Joo Lee
This course addresses issues of strategic leadership by examining the role of the general manager in both entrepreneurial ventures and large corporations. Class discussions will cover issues of strategic vision and change management; negotiation, power and influence; motivation, empowerment, team leadership etc. Career development issues will also be examined from the perspective of developing one's leadership potential in today's fast-paced and competitive business environment.
ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Christy Harris Lemak
2002
The purpose of this course is to develop skills in managing health services organizations from a strategic perspective. Particular attention is given to the use of systematic assessment of the environment and the organization. Emphasis is placed on the development and implementation of business strategies to meet multiple stakeholder demands. The course uses a combination of lecture, case study analysis, and guest speakers to explore and apply strategic management concepts in health care settings.
ресурс содержит прикрепленный файл

Social Class [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Ron Lembo
Fall 2002
This course will explore various ways that class matters in the United States. Historical accounts will be used in conjunction with sociological theories to discuss the formation of classes, including discourses and myths of class, in American society. Class will then serve as a lens to examine the origins and characteristics of social stratification and inequality in the U.S. The bulk of the course material will focus on more contemporary issues of class structure and class culture, paying particular attention to relations between and across classes as well as to how social class is actually lived out in American society, including the role class plays in the formation of identity and the ways it lends coherence (or not) to daily life. Among other things, we will explore the role that class plays in the reproduction of power and privilege as well as the ways that it figures in challenging that power and privilege. Wherever possible, attention will be paid to the intersection of class relations and practices with race, ethnicity, gender and sexuality, among other things. Sociological and anthropological studies, literature, autobiographies, and films, and other kinds of accounts will be used to discuss these issues.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 23-10-2003
Erik Lichtenberg
Spring 2003
Курс предлагается для изучения магистрам и докторантам. Высокий уровень сложности требует прохождения студентами курсов – Прикладная микроэкономика и Оптимизация в экономике сельского хозяйства и природных ресурсов (уровень магистров и докторантов). Основная цель курса – изучение проблем использования природных ресурсов и состояния окружающей среды по отношению к сельскому хозяйству. Темы исследования – консервация ресурсов (земель), загрязнение окружающей среды, эффект от использования пестицидов и создания ирригационных систем, внешние эффекты, экономический анализ политики в области защиты окружающей среды. Курс также ставит целью научить студентов уметь правильно анализировать техническую экономическую литературу, воспроизводить аналитические и эмпирические результаты, правильно писать научную работу по проблематике использования природных ресурсов и экономики окружающей среды (environmental economics).
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Introduction to Managing the Innovation Process [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Kwanghui Lim
2001
The aim of this course is to provide a solid grounding to students interested in managing various aspects of the innovation process within organizations. The course is divided into two parts. The first half of the semester focuses on analytic frameworks for managing the innovation process. This segment examines the patterns and sources of technological change and the mechanisms for capturing the economic benefits from innovation. The second half examines the strategic and organizational challenges involved in managing technological innovation. These issues include the management of technological and market leadership, attracting R&D personnel and financing, managing technical teams and alliances, project selection, and the impact of the Internet on the process of managing innovation. Case studies are used throughout.
ресурс содержит прикрепленный файл

Institutional Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Chi-ang Lin
Fall2000
This course includes the elements of behavioral economics, collective choice and political decisions. The analisys involves the theory of property rights and firm.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Agricultural Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 13-01-2004
John Lingard
второй год бакалавриата, первый семестр
Курс среднего уровня сложности для бакалавров, решивших специализироваться по сельскому хозяйству. Читается в первом семестре второго года обучения, требует прохождения студентами двух уровней курса - Экономика сельского хозяйства, продовольствия и природных ресурсов. Основная цель – ознакомление с экономикой сельского хозяйства и аграрной политикой в Великобритании и ЕС. Курс объединяет в себе микро и макро-уровни. В изучении экономики сельской местности акцент делается на анализе тренда по использованию различных факторов производства (например, земля, капитал). Политика рассматривается на государственном уровне и общеевропейском. Строятся модели спроса и предложения, вычисляются издержки общества по проведению программ поддержки сельского хозяйства. Программа включает содержание курса, темы лекций и практических занятий, список основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию