Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 43

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L MN O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Entrepreneurship and Venture Initiation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-10-2003
Raffi Amit, Ian MacMillan
Sept, 2002
The purpose of this course is to explore the many dimensions of new venture creation and growth and to foster innpvation and new business formations in independent and corporate settings. We will be concemed with content and process questions as well as with formulation and implementation issues that relate to conceptualizing, developing and managing successful new ventures.
ресурс содержит прикрепленный файл

Games and Information [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-06-2007
Navin Kartik, David A. Miller, Vincent P. Crawford
Fall, 2006
This is an advanced Ph.D. course in game theory, intended both for students who are interested in producing research in microeconomic theory, and for those who would like to acquire a solid background in game theory to support their research in other areas such as applied work. The course will cover a combination of standard “textbook” results and some topics of current research. The first third of the course will review some basic ideas from Econ 200c and then extend the study of solution concepts in complete information and Bayesian games. The second third will focus attention on auctions, mechanism design, and repeated games. The last third of the course will study behavioral game theory.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

International Money and Finance [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Ronald MacDonald
Курс "Международные деньги и финансы" читается на 1 курсе магистратуры Университета Стратклайда. Основным учебником курса является P. Hallwood and R. MacDonald (2000), International Money and Finance, 3rd edition
Требования курса: "Graduate macro", "Эконометрика", "Высшая математика" на уровне бакалавриата. Курс гармонично сочетает теоретический материал с эмпирическими исследованиями и имеет исследовательскую направленность.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Econometrics III [учебная программа]
Опубликовано на портале: 16-10-2003
Thomas MaCurdy
Winter 2001-02
This is a basic course in econometrics designed to provide students with the tools required to evaluate and to carry out empirical research.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management: Course Outline [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Brady Malcolm
1999/2000
The main teaching method in this course is the discussion method and the main media employed are pre assigned case studies and pre assigned readings. The case study will generally be the central focus of each class session. The cases are deliberately chosen to reflect the problems of the management of the total enterprise rather than those of any specific functional area.
ресурс содержит прикрепленный файл

Labour Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Alan Manning
The aim of this course is to acquaint students with traditional topics in labour economics and to encourage the development of independent research interests. Prerequisites include intermediate microeconomics and econometrics.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Business Plan Creation and Implementation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-01-2003
Shawn M. Marcell
2002
Underlying this purpose are the objectives to provide a framework for you to generate ideas for businesses and test their feasibility, followed by providing you with the tools needed to construct and write a business plan using the latest methods and approaches. Five major course elements support these objectives. Experience the process: identify, evaluate and pursue a real business opportunity, of your own choosing, from either an independent or corporate setting with a team of motivated peers. Write a plan: develop a business plan for a new venture. Analyze the problems: consider some fundamental issues related to venture initiation and learn to assess the risks, challenges and rewards involved in the venturing process. Meet the professionals: through guest lecturers, learn from the experiences of seasoned entrepreneurs and venture capitalists, get feedback from professionals, and acquire practical knowledge and tools. These speakers are the real deal. Step off the beaten path: to borrow a phrase from the eminent Dr. Ian MacMillan, learn the Entrepreneurial Mindset. Learn to think differently, challenge conventional wisdom, extend creative energies beyond previously imagined limits, and redefine your scope of possibilities using new methods and attitudes.
ресурс содержит прикрепленный файл

Interactive Electronic Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Al K. W. Marshall
2002
Interactive Electronic Marketing provides an introduction to marketing on the internet, and it assumes a core prior understanding of marketing principles and practices. It examines the potential of marketing using the web at the level of the 4 P's, looks at the web in terms of its 'fit" with traditional marketing approaches and profiles what we know about internet users. It considers the significance of the emergence of this new technology for strategic planning, it's potential for market research, and more broadly, whether the internet really will revolutionise marketing!
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 17-10-2003
Al K. W. Marshall
2003
This subject is intended to give students an exposure to and an appreciation of international marketing as a discipline within the wider discipline of marketing. It takes a managerial focus in highlighting key themes and issues in international marketing and aims to equip students with some of the fundamentals of international marketing decision making. The course is oriented towards Australian based organisations developing business in other national and global markets. The themes and issues covered tend to be of global relevance. The emphasis is on decision-making processes, strategy and performance of the individual firm operating (or seeking to operate) in the international environment.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Communication [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Al K. W. Marshall
2002
Marketing Communications introduces subject participants to the process of managing effective marketing communications. Organisations need to interact with the ‘public’ including consumers, stakeholders and other organisations. There are many ways companies can tell the marketplace about themselves and their products. It is important to understand the nature and dynamics of these ways so that they can be managed efficiently, and the course examines the tools available to marketing communication planners and providers. The principles of communication theory as they are applied to marketing communications are fundamental to full understanding of the subject material.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Seminar in Political Behavior [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-06-2003
Michael D. Martinez
Spring 2002
Целью семинарских занятий по курсу "Политическое поведение" является знакомство с литературой по политическому поведению и бихевиоризму в целом для понимания того, насколько необходимо изучение подобных вопросов для дальнейших исследований в области политических наук. Каждую неделю семинар начинается с обзора литературы и дискуссии по определенной теме, оценке, насколько хорошо эта группа литературы отвечает на основные научные вопросы по проблемам политического поведения. Курс заканчивается написанием индивидуальной итоговой работы по проблемам политического поведения.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Seminar in Political Socialization and Cognition [учебная программа]
Опубликовано на портале: 06-07-2003
Michael D. Martinez
Fall 2000
Целью семинарских занятий по курсу "Политическая социализация и познание" является знакомство с литературой по проблемам политической социализации, социального влияния и политического познания, изучение которой необходимо для проведения дальнейших исследований в области политических наук. Каждую неделю семинар начинается с обзора литературы и дискуссии по определенной теме. Обсуждаются классические материалы, примеры из современной жизни (результаты исследований по социальной психологии или политической науке с использованием психологических понятий).
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Judah Matras
Fall 2001
The course examines individual and structural explanations for the generation and maintenance of inequality in the United States and the influence of stratification on individuals and groups. It covers status attainment and social mobility; the allocation of societal rewards according to class, race, and gender; the distribution of educational opportunities and cultural capital; and labor market segmentation by race, ethnicity, and gender. The course will present (1) an analysis of popular, political, and social scientific concern with social equality and inequality, examine trends of social inequality and review the ways in which social inequality regimes have been studied in sociological analysis, including classical and contemporary theories. We will consider (2) problems of identification of the social class- and status-based groupings and analysis of their distinctive characteristics and interrelationships; analysis of patterns of attainment of social status and movement (mobility) among them; and examination of responses to inequality and the ways in which such responses may themselves alter the inequality regimes. We turn, finally, to (3) the bearing of major macro-societal trends, including socio-demographic changes, technological, communication, labor market, and production and distribution trends, and geo-political shifts, on regimes of inequality and stratification.
ресурс содержит прикрепленный файл

Labor Economics II [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Peter McClelland
This course is a graduate level seminar on topics selected from the field of labor economics. The objective of the seminar is to provide the student with a thorough understanding of the issues and methodological approaches to research in labor economics. This knowledge will be acquired through a critical review of the literature. It is hoped that the seminar will generate dissertation topics or further along the development of dissertations already in progress.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
David D. McFarland
Social stratification concerns the unequal distribution of things which are scarce but widely desired, and the process of status attainment or social mobility whereby some persons or groups come to receive more of these scarce things than are received by others.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл