Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 31

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O PQ R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Contract theory and property rights [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Ugo Pagano
2001
The purpose of this course is to consider the economic theories that can help to explain the different institutional mixes that characterize modern capitalist economies and the alternative patterns of transition of the former socialist economies.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 26-05-2003
Faramarz Parsa
In studying the tasks of managing strategy we shall also tackle another important function: that of trying to integrate much of the knowledge you have gained in the core business curriculum. In this course we try to develop within the student a concept ional skill or way of thinking, which she/he can use as a foundation to build upon as she/he gains experience in the business world. This analytical, decision-making ability is something that does not become obsolete over time but rather improves as you move from the classroom to the organization.
ресурс содержит прикрепленный файл

Customer Relationship Management (CRM) [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Paul Patterson
2002
As markets mature, as global competition becomes the norm rather than the exception, and buyers (consumers and organizational buyers) become more discerning and demanding, firms have realized that retaining key customers can help to insulate themselves from the competition and ensure a continued revenue stream. CRM is neither a project nor a technology. Rather it is a business strategy that aims to understand, anticipate and manage relations with current (and potential) customers and partners. The overarching aim of this course is to introduce you to the principles of CRM as well as key concepts and frameworks, and explore a range of current issues relating to the marketing and management of customer relations.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Services Marketing (Маркетинг услуг) [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Paul Patterson
2003
This practical course addresses the distinct needs and problems of such service organisations (both B2C and B2B). The overriding theme of the course is that services (both commercial and not-for-profit) possess a set of unique characteristics that require a distinctive approach to marketing strategy - both in its development and execution. This is not to say that the approach is unique, but rather distinctive. Therefore we build upon and expand the marketing management concepts and models and adapt them to the services sector. We will use marketing to examine how to improve service quality, increase and maintain customer satisfaction levels, generate customer loyalty, and create a healthy service culture within the firm. In services we discuss the 7 Ps of the ‘Services Marketing Mix’ (the traditional 4 Ps plus people, processes, and physical evidence). Since many services have a strong people or employee component (the fifth “p” of the marketing mix), we devote time to examining successful internal marketing and relationship management, in addition to the more traditional customer-focussed external marketing.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Industrial organization [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Sam Peltzman
На этой странице под рубрикой Public Course Materials размещена развёрнутая программа курса. Базовый учебник - D. Carlton and J. Perloff, Modern Industrial organization, 3-rd Edition.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Innovation & Entrepreneurship [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Johannes M. Pennings
01,2002
This mini-course will expose you to a mix of approaches and techniques that promote innovation and entrepreneurial conduct in organizations. It explores how patterns of change in technologies and markets create both opportunities and threats for established and new firms.
ресурс содержит прикрепленный файл

Innovation & Entrepreneurship Syllabus [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-12-2002
Johannes M. Pennings
Spring 2001
This mini-course will expose you to a mix of approaches and techniques that promote innovation and entrepreneurial conduct in organizations. It explores how patterns of change in technologies and markets create both opportunities and threats for established and new firms.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Operations Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Peg Pennington
April, 2002
This course presents a general management perspective on the operations function in a business. It is concerned with how operations activities can best be designed and managed to support the strategic objectives of a business. It covers the basic areas of managerial decision-making in operations, including operations strategy, process improvement, quality management, and operations planning and control. The course is designed to place the management of operations in a strategic business context, and to support the increasingly competitive business environment faced by operations managers today.
ресурс содержит прикрепленный файл

Consumer Behavior [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Lars Perner
2003
In this course, we will study how to improve the effectiveness of marketing efforts through a better understanding of the consumer. We will consider issues such as behavioral approaches to segmentation, social influence, the diffusion of innovation, learning, motivation, perception, attitudes, decision processes, and the research needed to understand these issues within the context of the requirements of the firm.
ресурс содержит прикрепленный файл

Introduction to Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Lars Perner
2003
An introduction to the role of marketing in society with an emphasis on concepts, marketing methods, and institutions.

•Understand the role of marketing in firms that function in an increasingly global and competitive market;
•Understand basic concepts and terms used in marketing;
•Develop knowledge and tools necessary to design and implement effective marketing programs;
•Understand the advantages, disadvantages, opportunities, and tradeoffs involved in different marketing strategies and choices;
•Appreciate ethical implications of marketing decisions; and
•Appreciate the dual roles of formal analysis and creativity in designing and implementing effective marketing programs.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Institutions [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Lars Perner
2003
COURSE OBJECTIVES
1. Develop skills useful in finding and analyzing information needed distribution decisions within a firm’s marketing strategy.
2. Appreciate how ideas from other disciplines—e.g., finance, accounting, information systems, and geography—represent useful analytical tools in distribution.
3. Develop the ability to anticipate distribution needs and decisions that will be faced by the firm in the future rather than continuing with “business as usual.”
4. Develop the communication skills needed by marketing managers to develop and implement effective marketing strategies.
5. Appreciate the roles of formal analysis and creative work in approaching distribution decisions, objectives, and opportunities.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Introduction to an Economic Approach to Law [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Amanda Perry-Kessaris
2002-03
This course focuses on the economic approach to legal systems as a whole and adopts a critical, comparative approach to law and economics.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Political Economics I [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-02-2004
Torsten Persson, David Stromberg
Весна, 2001
Цель курса - предоставить обзор методов современной политической экономии и ознакомить студентов с последними научными достижениями по отдельным направлениям. В курсе представлены теоретические модели и эмпирические исследования вводного уровня, а также более продвинутый анализ по отдельным темам. В рамках каждой темы рассматриваются и теоретические, и эмпирические материалы одновременно.

Теоретическая часть курса основана на работе: Torsten Persson и Guido Tabellini, Political Economics: Explaining Economic Policy, MIT Press, 2000

Данный курс служит основой для изучения курса Political Economics II этих же авторов.

Программа включает содержание курса, планы семинарских занятий, списки основной и дополнительной литературы, конспекты лекций по курсу.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Political Economics II [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-02-2004
Torsten Persson, David Stromberg
Весна, 2003
Является продолжением курса Political Economics I этих же авторов. Акцент в продвинутом курсе сделан на сравнительном анализе эффективности различных систем политического устройства, а также влиянии средств массовой информации на политический процесс.

Теоретическая часть курса основана на работах:
Torsten Persson и Guido Tabellini, The Economic Effects of Constitutions, MIT Press, 2003

Torsten Persson и Guido Tabellini, Political Economics: Explaining Economic Policy, MIT Press, 2000

Программа включает содержание курса, планы семинарских занятий, списки основной и дополнительной литературы, конспекты лекций по курсу.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Corporate Finance [учебная программа]
Опубликовано на портале: 21-10-2003
Mitchell A. Petersen
Fall 1996
This course covers the basics of capital budgeting, dividend policy, and capital structure. It is the second course in the finance sequence.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл