Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 16

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q RS T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Introduction to Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Daniel Raff, John Lafkas
Sep, 2002
This course is designed to complement the introductory courses of the more functionally oriented Wharton Departments -- Accounting, Finance, Marketing, OPIM, and so on -- by giving students a sense of what modern firms, viewed as entire enterprises, are like. Students who take the course should emerge with a clear picture of the sorts of responsibilities the heads of firms bear, the types of decisions they must ultimately make, and the main issues that characteristically arise in the course of making such decisions. Coverage is inevitably somewhat selective. But, by the end of the course, students should have both a clear picture of the range of courses that they could take later on, as well as a robust foundation for productively learning about these subjects.
ресурс содержит прикрепленный файл

Supply Chain Analysis [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-10-2003
Tom Rafferty
2002
The use of Internet technology in business-to-business (B2B) and business-to-customer (B2C) transactions is growing exponentially. In many cases transactions are initiated and managed via the Internet, but product has to be physically delivered. In these cases the cost of physical delivery is the key element in profitability. This is the subject matter of supply chain analysis. This course introduces the concept of the supply chain, broadly defined to include both design and management aspects. The course also provides a basis for analysing the economic costs and benefits of alternative supply chains.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 21-10-2003
Adriano Rampini
Spring 2002
This course is a second year graduate topics course in financial economics. The course studies the equilibrium implications of endogenous financial contracts. Static and dynamic models of economies with contracting frictions (e.g., imperfect information and limited enforceability) and optimally determined financial contracts are covered and the implications for both quantities and prices are considered. The course is thus at the intersection of corporate finance/contract theory and asset pricing/macroeconomics. Specific topics covered include the dynamics of agency costs, financial intermediation, liquidity, collateral, default and non-exclusive contracts.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Marketing Fundamentals [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Mohammed A. Razzaque
2002
The course Marketing Fundamentals has been designed to provide students with a basic introduction to marketing concepts. It is intended to serve as a foundation for further studies in business by developing an overview of where the marketing function fits within the larger organization, what the roles and duties of a marketing manager are, and what frameworks marketing provides for helping with the conduct of a business. It aims to expose students to the basic concepts, tools and techniques in modern marketing and provide them opportunities to apply these in problem solving and decision making in the area of marketing. It is an introductory course designed to prepare students for further study across the broad spectrum of product, service, consumer, business-to-business, global and social marketing. The structure of this course puts emphasis on developing conceptual understanding of marketing problems. It will be taught in an application-oriented fashion. The various marketing management concepts and principles will be taught through brief lectures, tutorials, class discussions, problem solving and case analysis. The emphasis is on experience-based learning. The course will largely focus on the activities of a marketing manager operating within an individual firm.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

microeconomics I [учебная программа]
Опубликовано на портале: 30-01-2003
Gronau Reuben, Moav Omer
Курс микроэкономики Российской экономической школы, раскрывающий такие темы, как поведение потребителя, теория межвременного выбора, выявленные предпочтения и др.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Agricultural Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
Christopher Ritson
Spring 2003
Курс является начальным, читается для студентов бакалавриата по сельскому хозяйству, и других специальностей, во втором семестре второго года обучения. Основная цель – дать студентам целостное знание о маркетинге сельскохозяйственной продукции в региональной специфике Великобритании. Акцент делается на маркетинге основных видов продукции сельского хозяйства – мяса, зерна, молока, сахарной свёклы, картофеля. Особое внимание уделяется специфике маркетинга органической продукции. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The Political Economy of Institutions [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-09-2003
Jonathan Rodden
Spring Semester, 2003
Research on the organization of democratic institutions is flourishing in the fields of economics and comparative politics. Students in both fields have rediscovered some of the questions and themes that occupied thinkers like Aristotle, Rousseau, and Madison. This course provides an overview of some classic and contemporary approaches to basic questions of institutional design in democracies, paying special attention to the relationship between democracy, public goods, and economic growth.

We start by asking whether there is a link between democracy and economic growth. Our rather unsatisfying answer is that it depends. We discover that the relationship depends on whether democratic institutions are able to solve a variety of basic problems, like public goods, coordination, collective action, and the tragedy of the commons.

After discussing these concepts, we are ready to take a closer look at types of democracies around the world. We explore the role of electoral institutions, the distinction between majoritarian and consensus democracy, the relationship between executives and legislatures, and the roles of federalism and central bank independence. We will address a variety of normative and positive questions about institutions, but one question will dominate: Under what conditions will democracies make policies that serve the common interest rather than the interests of small groups?

The third section of the course assesses a variety of empirical evidence. In particular, we focus on the size of the public sector, fiscal performance, macroeconomic stability, inflation, and trade.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

International Finance [учебная программа]
Опубликовано на портале: 30-10-2007
Kenneth S. Rogoff
Spring 2001
Курс читается в магистратуре Гарвардского университета. Основного учебника не предлагается, но большинство обсуждаемых тем содержится в Foundations of International Macroeconomics, by Maurice Obstfeld and Kenneth Rogoff (MIT Press, October 1996)
Требования курса: "Graduate Macro". Необходимая математическая подготовка: высшая математика, эконометрика на уровне магистратуры.
В курсе обсуждаются актуальные проблемы международных финансов.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Macroeconomic Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 31-05-2003
David Romer
Fall 2002
Курс читается студентам бакалавриата второго года обучения Калифорнийского университета в Беркли. Базовым учебником курса является Mankiw Macroeconomics (fifth edition). Требования курса: "Макроэкономика-1", "Микроэкономика-1,2", "Высшая математика-1"
. Ядро курса составляют краткосрочная и долгосрочная макроэкономическая динамика и макроэкономическая политика.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Industrial Organization and Public Policy: 14.20 [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-06-2007
Nancy L. Rose
Spring, 2003
This is an undergraduate course in industrial organization, the study of firms in markets. Industrial organization focuses on firm behavior in imperfectly competitive markets, which appear to be far more common than the perfectly competitive markets that were the focus of your basic microeconomics course. This field analyzes the acquisition and use of market power by firms, strategic interactions among firms, and the role of government competition policy. We will approach this subject from both theoretical and applied perspectives.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 22-10-2004
Nancy L. Rose, Paul Joskow
На сайте есть программа в формате *.pdf . Текст программы крайне скупой, зато приводится обширная библиография и ссылки на материалы в интернете, в том числе на статьи в свободном доступе. Курс основан на учебниках Ж.Тироля и Ж.-Ж.Лаффона.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Innovation, Change and Entrepreneural Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-01-2003
Lori Rosenkopf
Dec, 2002
This core bracket course will expose you to a mix of approaches and techniques that promote innovative thinking and entrepreneurial behavior in organizations. The first half of the course examines how patterns of change in technologies and industries create both opportunities and threats for existing firms and entrepreneurs. Theoretical models and actual examples emphasize how technological and organizational systems are key components of an "entrepreneurial mindset". The second half of the course focuses on tactics and strategies that encourage innovation and entrepreneurship within (and between) organizations. Cases and articles highlight critical success factors for both new and established firms, and also how interorganizational activities shape markets and opportunities. Two guest speakers will visit to supplement our discussion and to promote interaction with practicing managers.
ресурс содержит прикрепленный файл

Банковское дело [учебная программа]
Опубликовано на портале: 29-10-2007
Christoph Ruehl
2004
Данный курс пробует скомбинировать два подхода к изучению банковского дела: традиционный подход, применяемый в учебниках будет использован для того чтобы очертить проблемы и желаемые результаты эффективной системы финансового посредничества. А общее понимание, внесенное первым подходом, будет, в свою очередь, использовано как основа для обсуждения политической экономики реформирования финансового сектора на примере России.
Имеются версии данной учебной программы на русском и английском языках.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Strategic management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Kathy Rust
ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Kathy Rust
Introduction in strategic management (PowerPoint presentation example)
ресурс содержит прикрепленный файл