Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 33

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V WXY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Advanced Labor Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 11-01-2003
John S. Earle, Yoram Weiss
This course has two main purposes: to expose PhD students to some of the professional research in the field of labour economics, and to provide a foundation for future dissertation research on these and related topics, including with application to the economies of Central and Eastern Europe and the former Soviet Union. Prerequisites for the course include graduate level microeconomics and econometrics; although the course is intended predominantly for PhD students, it is also open to MA students with the permission of the instructors. Relevant theory will be discussed, but the course material also includes applied work that tests or calibrates theories, that evaluates the impact of government policies, or that simply attempts to provide careful description of important labour market phenomena.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The Market for Labour [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Andrew J. Oswald, Mark Stewart, Ian Walker
The main objective of this module is to show how modern economic ideas are used to help understand events and policies in the labour market. The module aims to develop skills in combining theory and evidence to address policy issues in the context of the labour market as well as an awareness of recent developments in the literature. The module aims to be both a bridge to advanced research in labour economics and a self-contained review, suitable for aspiring policy professionals, of how economists address labour market issues and policies. The module aims to encourage the application of economic principles and econometric evidence in a wide variety of areas. These skills will be developed through lectures and discussion.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Practice, Power, and Knowledge in Pierre Bourdieu [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-10-2004
LoÏc Wacquant
Fall 2002
Курс читается на пересечении социальной теории, общей социологии и социальной антропологии. Предназначен для студентов, уже имеющих достаточные знания в указанных областях. В нем обсуждаются основные понятия и методы социологии Пьера Бурдье и их применимость к анализу современных обществ. Основное внимание в курсе сосредоточено на трех тематических блоках, занимающих важное место в творчестве П. Бурдье: логика практики, механизмы власти (в первую очередь, механизмы «символического насилия»), возможности и пределы знания в социальных науках.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Punishment and Imprisonment in Modern Society [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-10-2004
LoÏc Wacquant
Spring 2001
В курсе рассматривается система уголовных наказаний современных обществ как специфический социальный институт, анализ которого затрагивает аспекты неравенства и солидарности, власти и государства, экономики и рынка труда, культуры и морали. Рассматриваются основные теоретические подходы к анализу пенитенциарной системы, связанные с именами Дюркгейма, Маркса, Бентама, Макса Вебера, Ноберта Элиаса и Мишеля Фуко, а также подходы, выработанные в рамках позитивистских, функционалистских и интеракционистских криминологий. Анализируется, как и почему тюремное заключение стало основной формой уголовного наказания в современных обществах.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

The Body in and out of Social Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-10-2004
LoÏc Wacquant
Fall 2001
В курсе традиционным подходам к анализу социальной реальности (исходящим из дуализма телесного и духовного и при анализе социального действия, познания, социальной структуры принципиально не учитывающим телесный аспекты существования социальных акторов) противопоставляются современные походы, в которых человек рассматривается как существо телесное, обладающее чувствами, рефлексами, привычками, телесными потребностями и влечениями, половыми особенностями и т.д. Предлагаются концептуальные инструменты, позволяющие рассматривать тело как привилегированный объект при анализе систем власти и производства знания, повседневных практик и взаимодействий социальных акторов. Рассматриваются понятия, выработанные в рамках дюркгеймианской, веберианской, зиммелевской, феноменологической традиций, а также подходы, предложенные Фуко, Бурдье, New cultural history, феминистской и медицинской антропологиями.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Philosophy of the social sciences [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-10-2004
Peter Wagner
October – December 2002
В курсе рассматриваются основные проблемы, стоящие в центре современных дебатов в социальной и политической теории. Сопоставляются «критический» и «постмодернистский» подходы в социальных науках, рассматривается эволюция социальной теории на протяжении XX века и четыре ее основных кризиса – 1900-х, 1930-х, 1960-х и 1990-х годов. Обсуждаются понятия «мэйнстрима» и «маргинальности» в современной социальной теории и концептуальные аппараты, используемые в рамках соответствующих течений.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Institutional Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
William Waller
Fall 1998
This course introduces methodology, theory and applications of institutional economics, and also its critique of neoclassical economy.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Rex Walters
January 2002
The focus of this course is to provide current cutting edge theory on the topics of strategic management and entrepreneurship in the Non-Profit sector.
ресурс содержит прикрепленный файл

Multinational Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Scott Ward
The main purpose of this course is to explore the substantive issues, information sources, and cultural sensitivities required to develop an effective international strategy and associated market plan. Since the international environment changes so quickly, we will no doubt have occasion to discuss current events. Central to the course is a group project involving the development of a marketing plan for a product of service or your choice to be marketed in at least two countries.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Industrial Organization [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Roger Ware
Базовый учебник: Jeffrey Church and Roger Ware Industrial Organization: A Strategic Approach by San Francisco: Irwin McGraw-Hill, 2000. Программа представляет собой оглавлениее учебника с интернет-ссылками на дополнительные материалы курса.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Entrepreneurship and Venture Initiation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-01-2003
Rob Weber, Jeffrey Babin
2002
The purpose of this course is to explore the many dimensions of new venture creation and growth and to foster innovation and new business formations in independent and corporate settings. We will be concerned with content and process questions as well as with formulation and implementation issues that relate to conceptualizing, developing and managing successful new ventures. The four main learning objectives of the course are to: Experience the process: identify and pursue a business opportunity in either an independent or corporate setting with a team of motivated peers. Write a plan: develop a business plan for a new venture. Analyze the problems: ponder some fundamental issues related to venturing and learn to assess the risks, challenges and rewards involved in the venturing process. Meet practicing professionals: learn from the experiences of seasoned entrepreneurs and financiers, get feedback from professionals, and acquire practical knowledge and tools.
ресурс содержит прикрепленный файл

Multivariate statistical methods [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-04-2003
David L. Weimer
Spring 1999
Effective participation in the social sciences requires familiarity with the basic elements of multivariate statistics.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Economic Science Studies [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
E. Roy Weintraub
Предметом курса является философия экономической науки и различные подходы к ее методологии. Если общий курс по истории экономической мысли должен помочь понять логику развития предмета, то данный курс является чрезвычайно ценным дополнением к исследованию этой темы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

The Development of Modern Economic Thought [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
E. Roy Weintraub
Это история "основного направления" современной экономической мысли, начинающегося с конца XIX в., путеводитель по которой в виде списка тем и литературы составлен известным неортодоксальным экономистом Роем Вайнтраубом.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

Contemporary Research Methods In Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Ian F. Wilkinson
2002
The focus of the course is on some of the research methods and issues that are not covered in other courses for research students in marketing and which are reflected in contemporary research in marketing. The aim is critically examine the nature and limits of these different methods in terms the kind of knowledge they can provide and how this relates to the general issues underlying the scientific process. More specifically the aim is to increase students' knowledge, skills, and insights in scientific research methods in marketing with an emphasis on qualitative/interpretive methodologies, social network analysis and complexity. The aim of the course is not to train you to carry out research using such methods, although references to texts and other readings that provide more detail about the methods involved are referred to in the readings provided.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл