Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 30

Учебные программы

Авторы:
А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
все А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B CD E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Campaigns and Elections [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-06-2003
Andrea L. Campbell
Spring 2003
В курсе "Кампании и выборы" студенты изучают парламентские и президентские предвыборные кампании, а также сами выборы, включая стратегии кандидатов, трудности, с которыми им приходится сталкиваться, роль политических партий, эволюцию процесса выдвижения кандидатов на президентских выборах. В курсе также рассматривается, как избиратели работают с информацией о выборах, каким образом они осуществляют выбор кандидатов. Студенты получают возможность участвовать в дискуссиях по таким спорным вопросам, как политика СМИ по освещению хода избирательной кампании, негативная реклама, финансирование избирательных кампаний, избирательная реформа. Курс состоит из трех частей. Сначала обсуждаются четыре теоретических подхода к выборам. Эти подходы являются основой для второй части курса, посвященной избирательной реформе. В конце курса рассматриваются роли политических партий, их влияние на исход президентских выборов 2000 г., анализируется, каким образом подобные необычные случаи формируют долгосрочные тенденции в политической жизни

Campaigns and Elections [учебная программа]
Опубликовано на портале: 04-06-2003
Andrea L. Campbell
Spring 2003
В курсе "Кампании и выборы" студенты изучают парламентские и президентские предвыборные кампании, а также сами выборы, включая стратегии кандидатов, трудности, с которыми им приходится сталкиваться, роль политических партий, эволюцию процесса выдвижения кандидатов на президентских выборах. В курсе также рассматривается, как избиратели работают с информацией о выборах, каким образом осуществляют выбор кандидатов. Студенты участвуют в дискуссиях по таким спорным вопросам, как политика СМИ по освещению хода избирательной кампании, негативная реклама, финансирование избирательных кампаний, избирательная реформа. Курс состоит из трех частей. Сначала обсуждаются четыре теоретических подхода к выборам. Эти подходы являются основой для второй части курса, посвященной избирательной реформе. В конце курса рассматриваются роли политических партий, их влияние на исход президентских выборов 2000 г., анализируется, каким образом подобные необычные случаи формируют долгосрочные тенденции в политической жизни.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Channel Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-10-2003
Cynthia Huffman
This course presents concepts and analytical tools necessary to manage distribution channels. We will view channels both as value delivery systems and as interorganizational systems. The course is organized around three themes: designing a go-to-market approach and channel structure, coordinating the channel participants, and changing channels. Specific topics include going direct vs. indirect, incorporating the Internet into hybrid systems, e-commerce and value integration,, franchising, channel conflict, legal issues regarding channel policies, category management, and efficient consumer response (ECR) initiatives.
ресурс содержит прикрепленный файл

Civil Society, West and East [учебная программа]
Опубликовано на портале: 04-06-2003
Susan J. Pharr, Grzegorz Ekiert
Fall 2002
В курсе "Гражданское общество, Запад и Восток" дан анализ европейских и азиатских вариантов гражданского общества. Рассмотрены следующие вопросы: Что есть гражданское общество? Что означает "публичное пространство"? В чем заключается идея гражданского участия? Какие возникают взаимоотношения между гражданским обществом и государством, с одной стороны, и рынком, с другой. Студенты изучают возникновение и формы гражданского общества в странах Западной и Восточной Европы и Азии. Знакомятся с факторами (войны, Интернет, неправительственные организации), влияющими на сущность и качество гражданской жизни, демократического транзита, происходящего в разных странах. Подчёркнута возрастающая роль гражданского общества.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 23-12-2002
John Lawrence
This course will focus on class and poverty in Britain in the late 19th and early 20th century. Explores shifting discourses of class and social pathology during Britain's emergence as a conservative form of social democracy, and examines a range of primary sources from poverty studies to novels and autobiographies of working-class life in order to scrutinize the British obsession with class and social difference.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 23-12-2002
Erik Olin Wright
This course provides a rigorous introduction to the core concepts, ideas and theories in the Marxist tradition of critical social science. It is not primarily a course on Marx per se, or on the historical development of Marxism as an intellectual tradition, but rather on the logic, concepts and theories of that tradition. The emphasis, therefore, will be on contemporary problems and debates rather than on the history of ideas. The course will also not attempt to give equal weight to all varieties of Marxisms, but rather will focus especially on what has come to be known as "Analytical Marxism".
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 23-12-2002
Erik Olin Wright
The course will revolve around six broad topics: The theory of history; class structure; class formation and class struggle; the theory of the state and politics; ideology and consciousness; socialism and emancipation.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит прикрепленный файл

Class, Status, and Power [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Lane Kenworthy
Fall 2002
Although themes of opportunity and prosperity dominate American culture, inequality has increased markedly over the past generation and the United States has a higher level of inequality than any other affluent country. This course explores inequality in the contemporary U.S. We will examine: (1) recent trends in incomes, income inequality, poverty, wealth, consumption, mobility, and access to basic material and social needs; (2) the ways in which inequality is patterned by class, race, and gender; (3) institutions aimed at reducing inequality and poverty, including the welfare state and labor market regulation. Throughout the course we will pay particular attention to changes over time and to similarities and differences between the United States and other affluent nations.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Comparative Sociology of Contemporary Capitalism [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-02-2007
Jonathan Zeitlin
This course will review recent comparative research and debates on “varieties of capitalism”, concentrating on the so-called “triad” regions of North America, Western Europe, and East Asia. Are there distinct national models or family types of capitalism across these regions? How far and in what ways do developed capitalist economies differ from one another in their social organization, institutional embeddedness, and modes of governance? What are the implications of such differences for industrial specialization, technological innovation, and economic performance in a competitive world market? How tightly coupled and mutually supportive/constraining are the different domains and institutional structures within advanced capitalist societies, from product, capital, and labor markets to corporate governance, education and training, employment relations, and social welfare provision? Are current processes of globalization and regionalization eroding the coherence and distinctiveness of national economies? In tackling such questions, this course will combine a comparative approach with an analysis of interdependence between competing systems, as well as a discussion of tendencies towards convergence and/or divergence.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Consumer Analysis [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Marylouise Caldwell
2003
This subject studies the individual in term of the psychological and sociological explanations of behaviour and the role of the marketplace in the socio-political system. Topics of study include attention, perception, motivation, involvement, attitude, decision making and the impact of reference groups and institutions on marketplace behaviour.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Consumer Behavior [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-10-2003
John T. Drea
2003
The application of behavior science concepts and methods to the solution of marketing problems and the development of marketing strategies. Psychological and socio-cultural factors are examined in relation to the consumer decision-making process
ресурс содержит прикрепленный файл

Consumer Behavior [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Lars Perner
2003
In this course, we will study how to improve the effectiveness of marketing efforts through a better understanding of the consumer. We will consider issues such as behavioral approaches to segmentation, social influence, the diffusion of innovation, learning, motivation, perception, attitudes, decision processes, and the research needed to understand these issues within the context of the requirements of the firm.
ресурс содержит прикрепленный файл

Consumer Marketing & New Product Innovation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Margo Poole
2003
In today’s dynamic and fast-moving business world it is vital to be able to maintain competitive advantage through innovation. The study of new product management introduces you to the exciting world of “creative exploration”. The course provides a strategic management approach to product innovation, development and ongoing monitoring from a marketing perspective. This course will provide appropriate theories, models and other tools to facilitate improved decision-making in relation to new product management. Emphasis will be placed on analytical models to integrate the stages of the new product process.
ресурс содержит прикрепленный файл

Contemporary Knowledge-Based Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Margaret Craig-Lees
2003
Certainly, a key ingredient for successful marketing decisions is knowledge about markets, competitors and customers. For this reason, marketing professionals have traditionally given formal recognition to the value of information and have developed skills to manage and to interpret information from internal and external sources. The primary objective of this course is to explore the central issues surrounding the management of knowledge with a specific focus on marketing related knowledge.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Contemporary Research Methods In Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Ian F. Wilkinson
2002
The focus of the course is on some of the research methods and issues that are not covered in other courses for research students in marketing and which are reflected in contemporary research in marketing. The aim is critically examine the nature and limits of these different methods in terms the kind of knowledge they can provide and how this relates to the general issues underlying the scientific process. More specifically the aim is to increase students' knowledge, skills, and insights in scientific research methods in marketing with an emphasis on qualitative/interpretive methodologies, social network analysis and complexity. The aim of the course is not to train you to carry out research using such methods, although references to texts and other readings that provide more detail about the methods involved are referred to in the readings provided.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл