Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 28

Учебные программы

Авторы:
А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
все А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S TU V W XY Z
 

Technologie- und Innovations management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Joachim Buschken
06,2002
Ziel dieser Vorlesung ist es, den Teilnehmer die Grundprobleme und Gestaltungsaufgaben des Technologie- und Innovationsmanagements (TIM) nahe zu bringen. An konzeptionellen Ansдtzen und Praxisbeispielen soll erlдutert werden, welche Rolle TIM im Unternehmen spielt. Dabei wird vor allem auf die strategische Funktion des TIM zur Sicherung der Wettbewerbsfдhigkeit des Unternehmens eingegangen.
ресурс содержит прикрепленный файл

Technology Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Rebecca Henderson
1999
This course provides a strategy framework for managing high-technology businesses. The emphasis throughout is on the development and application of conceptual models which clarify the interactions between competition, patterns of technological and market change, and the structure and development of internal firm capabilities.
ресурс содержит прикрепленный файл

Technology Strategy & Competitiveness [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-10-2003
James A. Albers
2001
Concepts and methods for competitive strategy are covered for organizations with hypercompetitive environments, with short product life cycles and short time to market. Emphasis is upon strategic choices that create sustainable advantage under conditions of rapid technological, political, environmental and economic change. Issues including leveraging technology, planning, assessments, and integrating technology strategy with business strategy. An integrated approach to strategic management is presented along with a detailed coverage of the strategic management process.
ресурс содержит прикрепленный файл

The Body in and out of Social Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-10-2004
LoÏc Wacquant
Fall 2001
В курсе традиционным подходам к анализу социальной реальности (исходящим из дуализма телесного и духовного и при анализе социального действия, познания, социальной структуры принципиально не учитывающим телесный аспекты существования социальных акторов) противопоставляются современные походы, в которых человек рассматривается как существо телесное, обладающее чувствами, рефлексами, привычками, телесными потребностями и влечениями, половыми особенностями и т.д. Предлагаются концептуальные инструменты, позволяющие рассматривать тело как привилегированный объект при анализе систем власти и производства знания, повседневных практик и взаимодействий социальных акторов. Рассматриваются понятия, выработанные в рамках дюркгеймианской, веберианской, зиммелевской, феноменологической традиций, а также подходы, предложенные Фуко, Бурдье, New cultural history, феминистской и медицинской антропологиями.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

The Challenge of Global Equity [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Sudhir Anand, Lincoln Chen
Global equity or "fairness" is undoubtedly one of the premier challenges of our globalizing times. How can markets be made pro-poor? What about global public goods and their production? What are the roles of social institutions? How do these questions play out in specific equity fields, like income, health, and education? Debates about global inequities have animated social protest movements, foreign aid policies, reform of global institutions, and specific policies and programs. Mapping the intellectual terrain, reviewing evidence, pinpointing areas of contention, and proposing fresh approaches will comprise the core of this seminar course. Grades will be determined based on classroom participation, two term papers (brief policy-oriented memo and an essay). No final exam.
ресурс содержит прикрепленный файл

The Development of Modern Economic Thought [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
E. Roy Weintraub
Это история "основного направления" современной экономической мысли, начинающегося с конца XIX в., путеводитель по которой в виде списка тем и литературы составлен известным неортодоксальным экономистом Роем Вайнтраубом.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

The Economics of Education [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-02-2007
Susan Marie Dynarski
Fall 2006
Course goals:
1) Build an analytical framework for thinking about education policy. Economics is a powerful framework for thinking about education policy. Economics focuses us on the incentives created by a policy, allowing us to predict its intended and unintended consequences.
2) Distinguish good empirical research from bad. There are thousands of empirical education studies. This course helps you separate the wheat from the chaff by teaching you to read closely and critically. We will discuss the key challenges in education research and learn the best-practice methods that overcome them.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

The Economics of Institutions [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Oliver E. Williamson
Spring2001
The purpose of this course is to deepen the understanding of economic institutions and provide with additional conceptual and theoretical apparatus that have wide application.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The Economics of Organization [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
Richard N. Langlois
This course overviews the role of transaction costs, property rights and other factors in the organization functioning.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The Evolution of Institutions and Technology [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Geoffrey M. Hodgson
1996
This course emphasizes the evolution side of institution theory.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The History of Poverty in the United States [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Alexander Keyssar
This course is an examination of the history of poverty and of efforts to alleviate or eliminate -- poverty in the United States from the colonial era through the second half of the twentieth century. As such, it is an effort to examine the historical sources of poverty and to understand the ways in which the problem has been understood over a long span of time.
ресурс содержит прикрепленный файл

The International Agricultural Economy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-02-2004
Tom Cox
IV курс, бакалавриат, 2003-2004 гг.
Курс читается студентам 4 года обучения в бакалавриате. Требуется знание курса «Введение в аграрную и прикладную экономику». Слушатели изучают природу торговли продукцией сельского хозяйства, торговую политику, основные инструменты в торговом регулировании, торговые блоки и их политику, влияние торговли внутри блоков на географию торговых отношений, современные проблемы глобализации и либерализации торговли. Учебник: Czinkota, Michael R., Ilkka A. Rinkainen, Michael H. Moffett, and Eugene O. Moynihan. Global Business, 2nd Edition. The Dreyden Press, Harcourt, Brace and Company, 1998 и ридер (каждая тема курса имеет свою базовую литературу). Программа включает содержание курса, темы лекций и практических занятий, список основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

The Market for Labour [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Andrew J. Oswald, Mark Stewart, Ian Walker
The main objective of this module is to show how modern economic ideas are used to help understand events and policies in the labour market. The module aims to develop skills in combining theory and evidence to address policy issues in the context of the labour market as well as an awareness of recent developments in the literature. The module aims to be both a bridge to advanced research in labour economics and a self-contained review, suitable for aspiring policy professionals, of how economists address labour market issues and policies. The module aims to encourage the application of economic principles and econometric evidence in a wide variety of areas. These skills will be developed through lectures and discussion.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

The New Class [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Gil Eyal
The idea of the new class haunts the social sciences from their inception. The main point is that knowledge and education constitute a form of social power equivalent to moneycapital or political influence, and hence that at least certain groups of the educated public (variously, intellectuals, managers, technocrats, professionals, bureaucrats) constitute a separate social class with its own interests, power aspirations and projects. Such an idea always hovered on the margins of the social sciences, because it implied that they must examine themselves and their own involvement in social affairs. In short, for a social scientist to study the new class meant to be reflexive, and that is always a dangerous and painful business. Nonetheless, it is also an essential task for any sociologist. In ancient Greece, before one was to enter the temple of Apollo at Delphi, there seeking divine knowledge and advice, one read an inscription on the door - know thyself. The point is well-taken, knowledge of the outside world is useless (possibly even dangerous) without critical self-knowledge, without knowing where one stands in the world. In this seminar we will study theories about the new class, precisely so we can develop a systematic appreciation of the predicament of intellectuals, technocrats and even students at the turn of the century, i.e. our own predicament.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Theoretical Industrial Organization: Econ 271A [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-06-2007
John G. Riley
Fall 2006
Elective Doctoral Field course. Topics to be covered in this course will include (1) monopoly and price discrimination; (2) dynamic price competition and tacit collusion; (3) theory of the firm; (4) signaling and limit pricing; (9) auctions and bidding.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию