Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 37

Авторы:
А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
все А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O PQ R S T U V W XY Z
 

Pricing Policy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Z. John Zhang
The course provides a systematic presentation of the factors to be considered when setting price, and shows how pricing alternatives are developed. Analytical methods are developed and new approaches are explored for solving pricing decisions.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Principles of Finance [учебная программа]
Опубликовано на портале: 07-02-2003
Gregory B. Kadlec
Winter 1998
Students will learn the fundamentals of financial decision making in the areas of investments and corporate finance. Topical areas include: time value of money, valuation under uncertainty, securities and markets, market efficiency, stock valuation, bond valuation, investment companies, options and futures, capital budgeting, raising capital, and capital structure
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Principles of Macroeconomics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 16-10-2003
Timothy Dunne
Fall 2002
Курс "Принципы макроэкономики" читается на во втором семестре на первом курсе Университета Оклахомы. Базовый учебник Mankiw G., Principles of Macroeconomics, 2nd ed., 1998
Курс начального уровня предполагает наличие знаний по принципам микроэкономики и математике.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Principles of Macroeconomics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-04-2003
Huntley Shaller
Fall 2002
Курс "Принципы Макроэкономики" читается во втором семестре первого курса MIT. Основной учебник: Blanchard O. Macroeconomics (3rd edition)
Уровень начального курса в MIT соответствует Intermediate Macro других западных университетов. Об этом же говорит и выбор базового учебника.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Principles of Macroeconomics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-02-2004
Alicia Adsera
Spring 2003
Курс Алисиа Адсеры "Принципы макроэкономики" читается в университете Иллинойса в Чикаго во втором семестре первого курса.
Основной учебник: Macroeconomics: A Contemporary Introduction, by W. McEachern (South-Western college).
Это курс начального уровня, который знакомит слушателей с основами макроэкономической статистики, теории, политики. Курс учит пониманию материалов периодических изданий по макроэкономике и базовой статистике, знакомит с базовыми идеями в области макроэкономической науки.
От слушателей требуется знание принципов микроэкономики и минимальная математическая подготовка. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Principles of Macroeconomics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 27-03-2003
Steven R. Cunningham
Spring 2002
Курс "Принципы Макроэкономики" читается во II семестре первого курса в Университете Коннектикута. Базовым учебником курса является Macroeconomics: 5th edition, by Boyes & Melvin. Houghton Mifflin, 2002.
Курс требует минимального знания математического аппарата.
В результате изучения курса студент приобретает базовые знания по макроэкономике и макроэкономической политике.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Principles Of Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 21-10-2003
Adel I. El-Ansary
2002
A study of marketing functions and institutions as they operate in a dynamic environment. The approach is managerial and the focus is on understanding the fundamental concepts of this field of study and their basic applications.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Problems in Marketing: Customer Relationships [учебная программа]
Опубликовано на портале: 27-10-2003
James S. Ownbey
2000
One of the predominant trends in business today is the development of new relational forms between the marketing firm and the customer. Relationship marketing, buyer-seller partnerships, strategic alliances, joint ventures, “virtual corporations,” network organizations, and other terms have been coined to describe the new types of relationships that have evolved out of relational experimentation over the past 20 years. This course is designed to examine this phenomenon from several perspectives, including: The process by which advanced relational forms develop; the differences between relationships at the business-to-business vs. business-to-consumer levels; benefits vs. costs of advanced relationships; the antecedents and consequences of relationships; and more.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Product and Pricing Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Xiaokai Yang
2002/2003
This MBA course incorporates the discussion of the two important elements of the four Ps of marketing: product and pricing. The goal of the course is to prepare the managers to create an enduring advantage of their products in the marketplace. By the end of this course, the participants should be able to better understand the important issues of product and pricing management in today’s business environment, and the issues pertaining to the execution of product and pricing strategies.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Product & Brand Management for Consumer Markets [учебная программа]
Опубликовано на портале: 24-10-2003
Margo Poole
2002
The study of product and brand management is seen as a crucial area in marketing strategy because they are amongst the most valuable assets a company can have in today’s highly competitive marketplace. An understanding of the psychological aspects of consumers’ awareness, preference, and loyalty to brands is vital in developing strategies for long-term company growth. This course will provide appropriate theories, models and other tools on which to make better product and branding decisions. Particular emphasis will be placed on decision-making by consumers between brands and products, developing critical skills in building the product portfolio, measuring brand performance, and developing, implementing, and monitoring brand equity strategies. This course is based upon the premise that the ultimate consumer is the key to success of many marketing efforts and hence marketers need to know how to manage their brands and products within these consumer markets.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Production and Operations Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-10-2003
Latif Al-Hakim
2002
This course relates the operations function to other functions of the firm. The student will be able to put the management of operations into perspective for the organisation and will apply the principles of efficient location, layout and materials handling design in the workplace; apply method study and work measurement principles to business; design effective planning, scheduling and control systems for various types of manufacturing and service-oriented business; be aware of the modern and state-of-the-art concepts and technologies used in industry. Computers will be utilised where possible.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Production Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-02-2004
Charles Moss
IV курс, бакалавриат
Цель курса по экономике аграрного производства – ознакомить студентов с основными теоретическими и эмпирическими методами анализа производственных решений в аграрной экономике. Курс предназначен для IV курса бакалавриата и первого года обучения в магистратуре. Программа включает содержание курса, темы лекций и практических занятий, список основной и дополнительной литературы, коллекцию ссылок по теме.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Project Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-01-2003
David H. Hovey
August 2002
The objectives we will pursue are:

1. To learn how project management relates to modern organizational structures.
2. To acquire the skills and concepts of project management.
3. To build confidence in making effective contributions to diverse organizations and having an immediate impact on accomplishing organizational objectives.
4. To gain the skills necessary for working with and leading teams toward accomplishment of goals.
ресурс содержит прикрепленный файл

Projektseminar Econography/ Technography [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-02-2004
Alexandru Preda, Karin Knorr Cetina
winter semester 2003-2004
Эконография использует качественные методы этнографического исследования при изучении экономико- и технико-социологических вопросов. Этнография является одним из важнейших качественных методов в социологии и антропологии. В свою очередь, экономическая социология в последние два десятилетия стала одной из важнейших поддисциплин в социологии. В курсе представлены методологические и теоретические основы на примерах конкретных экономико-социологических и технологически ориентированных тем, сочетаемых с практическими упражнениями этнографического исследования. Большое место авторы отводят изучению вопросов, представляющих интерес в рамках социологии повседневных практик: технография (этнография повседневных объектов); технография (этнография животных); этнография и материальная культура. На семинарах курса предлагаются для чтения тексты Бруно Латура, Мишеля Каллона и др.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Property and Community [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-11-2003
Charles C. Geisler
2002
In recent years, property issues of many kinds have moved to center stage in the U.S. and other societies. Public media and academic discourse routinely feature the pros and cons of property topics such as privatization, ownership ethics, the "takings" implications of landowner regulation, the distribution of ownership, the so-called tragedy of the commons, public land management successes and debacles, Indian land claims, the separation of ownership and control in farmland, and many more. Regularly, the evening news processes unsettling ownership questions - who owns the INTERNET, genetic materials, AT&T, the Dead Sea Scrolls, universities, Antarctica, ecosystems, and joint property following divorce? As such questions vie for attention, three things seem clear. Property questions are of foremost importance in day-to-day life; "public" and "private" are losing their relevance as useful ownership labels; and a new theory of ownership widely referred to as the social relations theory of property is displacing the old notion of "property as things."
Social relations are the business of sociology. Not surprisingly, classical sociological theorists were intensely interested in property questions, as are their living counterparts. Questions relevant to a "social relations theory of property" have captured attention within the discipline on many fronts. Where does "ownership" originate in different societies? Is possession inborn or socially constructed? What gives property its social value (prestige, power, privilege)? How did the rise of the nation state, the spread of colonialism, and the rise of postmodernism redefine property? Under what conditions and with what success do different property systems coexist? How can gender-based ownership systems be explained? What is the relationship between ownership type and natural resource use? How do the elites in society create ideologies and institutions which justify their accumulation of property? What are the interactions between community forms and evolving property rules?
This seminar welcomes students excited by these questions and willing to read/ investigate/discuss the centrality of property institutions in our lives. Prior knowledge about property as an important social institution and set of social relationships is less crucial than imagination, interest, and critical thinking. The course will challenge various orthodox ideas. Among these are that notion that property is fixed and constant; that privatization of ownership is an inexorable tendency across societies; that pubic ownership is socially equitable; that poverty goes hand-in-hand with the lack of property; that the American Dream of home ownership applies to the majority of Americans; and that landowners in the United States generally feel they have suffered a loss in property value as a result of government environmental or land use regulation. Also welcome in the course are students who, through exposure to other societies or historical periods, can illuminate lesser known or inadequately understood property questions.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию