Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 38

Авторы:
А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
все А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D EF G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Education Policy and Reform [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-06-2007
Diane Whitmore Schanzenbach
Fall, 2005
This graduate course engages in an overview of current issues in primary and secondary education policy. We focus on two types of reform policies: those that seek to tinker with the current system to improve it, and those that seek to replace the current system with a market-based system. Topics include accountability, vouchers, small schools, class size, early childhood education, teacher recruitment, and achievement gaps.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Elections [учебная программа]
Опубликовано на портале: 04-06-2003
Scott Ashworth
Fall 2002
Курс "Выборы" представляет собой введение в изучение проблемы выборов. В курсе рассмотрены вопросы электорального поведения, отбора кандидатов, роль финансов, "экономическое голосование", промежуточные выборы. Определённое внимание уделено различным аспектам избирательной реформы. Представлены элементы теории игр, некоторые статистические методы, необходимые при проведении электоральных исследований.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 17-10-2003
David Gray
2003
This course introduces students to the principles and practices of marketing in the contemporary environment. The objective is to develop an understanding and awareness of the importance of customers, and familiarity with some of marketing’s tools and techniques.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Entrepreneurship and Venture Initiation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-10-2003
Alex Putten
2002
This course integrates the material introduced in MBA core courses and applies it to the design and evaluation of new ventures. The purpose of this course is to explore the many dimensions of new venture creation and growth and to foster innovation and new business formations in independent and corporate settings. The course addresses both a theoretical perspective on venture initiation and the application of writing an actual business plan. This course is the required entry point for all students interested in a concentration in Entrepreneurial Management and is required for majors and, in turn, is a prerequisite to all advanced entrepreneurial courses.
ресурс содержит прикрепленный файл

Entrepreneurship and Venture Initiation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-01-2003
Rob Weber, Jeffrey Babin
2002
The purpose of this course is to explore the many dimensions of new venture creation and growth and to foster innovation and new business formations in independent and corporate settings. We will be concerned with content and process questions as well as with formulation and implementation issues that relate to conceptualizing, developing and managing successful new ventures. The four main learning objectives of the course are to: Experience the process: identify and pursue a business opportunity in either an independent or corporate setting with a team of motivated peers. Write a plan: develop a business plan for a new venture. Analyze the problems: ponder some fundamental issues related to venturing and learn to assess the risks, challenges and rewards involved in the venturing process. Meet practicing professionals: learn from the experiences of seasoned entrepreneurs and financiers, get feedback from professionals, and acquire practical knowledge and tools.
ресурс содержит прикрепленный файл

Entrepreneurship and Venture Initiation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-10-2003
Raffi Amit, Ian MacMillan
Sept, 2002
The purpose of this course is to explore the many dimensions of new venture creation and growth and to foster innpvation and new business formations in independent and corporate settings. We will be concemed with content and process questions as well as with formulation and implementation issues that relate to conceptualizing, developing and managing successful new ventures.
ресурс содержит прикрепленный файл

Equilibrium Labor Market Flows [учебная программа]
Опубликовано на портале: 11-01-2003
Dale T. Mortensen
December 1999
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

e-Маркетинг: Шаги к успеху [учебная программа]
Опубликовано на портале: 14-01-2004
Александр Бородич
10-11 класс, 2003-2004
Данная программа читается для учащихся 10-11 классов в Экономико-математической школе при экономическом факультете МГУ им. М.В. Ломоносова.
Традиционное образование зачастую дает теоретические знания, но не навыки практического применения этих знаний. В программу курса включены практические занятия и тренинги, которые позволят учащимся применить на практике полученные знания и проявить собственные способности к творческому решению задач маркетинга. Кроме того, учащиеся приобретут навыки постановки целей, построения и реализации стратегии маркетинга на конкретных проектах.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл