Эксоцман
на главную поиск contacts

Current social reforms in Germany: Inequality in the educational system


Опубликовано на портале: 08-06-2011
Вопросы образования. 2011.  № 1. С. 125-142. 
In the present paper several articles concerned with current issues in educational system in Germany are analyzed to describe three problem groups: immigrants and their children, socially vulnerable groups (handicapped people, prisoners and those who were released from prison) and some groups of women. Gender issues in educational system include problems of professional education and training of single mothers, and equal opportunities in scientific career. The main conclusion in these articles is that the educational system of the reunited Germany doesn’t perform its function any more — it doesn’t create a background which would make abilities, energy and insistence the major predictors of social success. Downward mobility, instead of an upward one, prevails even in the comprehensive school.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Г.Р. Ахтямова
Социологические исследования. 1997.  № 8. С. 60-68. 
[Статья]
Людмила Александровна Беляева
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 3(97). С. 18-46. 
[Статья]
Людмила Александровна Беляева
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 2(96). С. 40-56. 
[Статья]
Овсей Ирмович Шкаратан, Гордей Александрович Ястребов
Социологические исследования. 2009.  № 2. С. 52-65. 
[Статья]
Андрей Леонидович Андреев
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2007.  № 2(82). С. 67-73. 
[Статья]
Лариса Владимировна Константинова
Социологические исследования. 2005.  № 2. С. 36-44. 
[Статья]