Эксоцман
на главную поиск contacts
Всего публикаций в данном разделе: 184

Опубликовано на портале: 30-10-2003
Hariolf Grupp, Shlomo Maital
USA: Edward Elgar, 2001
Managing New Product Development and Innovation provides a new approach to the microeconomics of innovation by measuring the technical quality of new products and guiding the managers of innovation and technology in the central considerations of today's knowledge-based companies.

The volume features a selection of practical microeconomic tools for managing new product development and innovation. By quantifying product features and evaluating the costs and market value of improvements, a simple yet powerful conceptual framework is created. Using this framework, creative business models can be built, along with innovative products, services and processes that achieve marketplace success.

The authors address five key questions facing managers of knowledge-based companies:

€ Which new features should be added to existing products?
€ Which radically new features should be innovated?
€ How can marketing and R&D be integrated?
€ How can the value of brand names be estimated and optimized?
€ How can the sophistication of product technology be measured - both at a given point in time and between two points in time?

This book is targeted primarily at academics and researchers in economics and innovation processes. It will also be useful for new product development practitioners and managers who are interested in developing a more quantitative approach to managing innovation, although they will find parts of it rather dense due to the academic language and presentation used. The book is highly mathematical in its approach, and the authors assume that the reader will have a good understanding of statistics.

В книге представлены практические микроэкономические инструменты для управления созданием новых товаров и инноваций. На основе количественной оценки характеристик продуктов, оценки издержек и рыночной стоимости нововведений (улучшений) авторы создают концептуальную структуру, на основе которой можно разрабатывать креативные бизнес-модели. В книге читатели найдут ответы на пять ключевых вопросов:

•Какие новые характеристики должны быть добавлены к существующим продуктам;
•Какие инновационные характеристики должны быть получены;
•Как можно интегрировать НИОКР и маркетинг;
•Как можно оценить и оптимизировать стоимость бренда;
•Как можно измерить сложность технологии – в определенный момент времени и за определенный период времени.

Книга прежде всего адресована преподавателям и исследователям в области экономических и инновационных процессов, однако она может быть полезна и практикам, вовлеченным в процесс создания новых продуктов.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 19-02-2003
Валерий Михайлович Тарасов Проблемы теории и практики управления. 1998.  № 1/98.
Внедрение новых информационных технологий переориентирует производства с массового потребителя на индивидуального заказчика.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

Опубликовано на портале: 14-02-2003
Valerie Barraud-Didier, Sylvie Guerrero Measuring Business Excellence. 2002.  Vol. 6. No. 2. P. 42-48. 
Исследуется взаимосвязь между стилем и методами управления персоналом в компании и отношением к работе ее служащих. Предложены методы глубокого вовлечения работников в интересы компании, которые повышают обязательность служащих по отношению к своей работе. Рекомендации основаны на анализе опроса 180 французских менеджеров. Авторы приходят к выводу, что внедрение в практику управления персоналом новых методов в конечном счете повышает общую результативность организации в целом.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

Опубликовано на портале: 10-01-2003
Paul A. Herbig, Ralph L. Day Marketing Intelligence & Planning. 1992.  Vol. 10. No. 1.
Of the three ingredients required for a commercially successful innovation to occur - the technological feasibility, the entrepreneur, and the customer need/want - the most important is customer need. The notion of customer acceptance of a technological innovation prior to its diffusion has largely been neglected in research on marketing. However, marketing personnel and the entire business community need to understand the reasons behind customer acceptance or rejection in order to become more efficient in research and development and to contribute to the competitiveness and profitability of the firm. Examines the determinants of diffusion; those factors which determine whether or not an innovation is accepted, with special note of determinants of customer acceptance of an innovation.