Эксоцман
на главную поиск contacts

"Aggressive" TV - social and psychological analysis of the phenomenon

русская версия

Опубликовано на портале: 10-07-2005
"Aggressive TV - social and psychological analysis of the phenomenon" is devoted to the issue of TV-influences on the viewers in the youth age. For the purposes of the study frequency of TV-production with 'aggressive' titles on the main Ukrainian and Russian TV-channels was recorded. The resultant figures came to constitute 7 to 10 per cent on the Ukrainian and 10 to 30 percent on Russian channels respectively. Reasons of TV-production popularity among today's young people are extensively discussed, as well as popularity of some more 'aggressive' titles in this production. Popularity of TV-production items under discussion is found to be closely related to individual and social characteristics of the viewers. There is, as author asserts, an established firm correlation between frequency index of watching violent movies and cases of aggressive deviant behavior.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
John Fiske
[Книга]
Ольга Александровна Мирясова
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 5(99). С. 216-225. 
[Статья]
Андрей Леонидович Андреев
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2005.  № 1(73). С. 32-41. 
[Статья]
Евгений Юрьевич Шакин, Гамлет Мкртичович Мкртчян
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2004.  № 3(71). С. 95-105. 
[Статья]
Эльвира Маратовна Шарифуллина
Журнал исследований социальной политики. 2006.  Т. 4. № 2. С. 215-229. 
[Статья]
Андрей Леонидович Андреев
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 1(95). С. 201-205. 
[Статья]
Ирина Владимировна Староверова
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 2(96). С. 155-178. 
[Статья]