Эксоцман
на главную поиск contacts

Social portrait of age cohorts in post-soviet Russia

русская версия

Опубликовано на портале: 30-07-2005
Тематический раздел:
The author discusses vicissitudes of experiences by age groups in post-soviet Russia basing on four waves of all-Russian studies between 1990 and 2002. Seven age groups are distinguished: 16 to 19, 20-24, 25-34, 35-45, 45-54, over 60. Apart from observations related to specific age groups, some generalizations are made. Thus, 45 is seen as a boundary between individuals successful or not successful in processes of market economy institutionalization. Yet value orientation of older cohorts do not enter in confrontation with those of the younger groups serving as an eventual foundation for societal consensus. New culture of younger generations is seen to take shape in Russia featuring individualization of consciousness and behavior and rejection of paternalism.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Михаил Борисович Глотов
Социологические исследования. 2004.  № 10. С. 42-48. 
[Статья]
Маргарита Валерьевна Старчикова
Социологические исследования. 2012.  № 5. С. 140-144. 
[Статья]
Войцех Заборовский
Социология: теория, методы, маркетинг. 2005.  No. 1. P. 8-35. 
[Статья]
Борис Владимирович Дубин
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2002.  № 2 (58). С. 11-15. 
[Статья]
Юрий Александрович Левада
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2001.  № 5 (55). С. 7-14. 
[Статья]