Эксоцман
на главную поиск contacts

Demand and Competition Among Supply Sources: The Indonesian Fruit Import Market

Опубликовано на портале: 28-04-2005
Journal of Agricultural and Applied Economics. 1997.  Vol. 29. No. 2. P. 279-289. 
Indonesia is a rapidly growing and competitive market for U.S. fruit. A restricted, source differentiated, almost ideal demand system is estimated for apples, oranges, grapes, and other fruit in Indonesia. The Marshallian expenditure elasticities for U.S. fruit are estimated to be between 1.01 and 1.21. For grapes and oranges, competition with other fruits appears to be more important than competition with other supply sources. For apples, strong source differentiated substitution relationships are found.

Ссылки
статей http://www.agecon.uga.edu/~jaae/jaae.htm
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Д.Н. Владиславлев
Экономические науки. 2011.  № 3. С. 19-22. 
[Статья]
Д. Н. Емельянов, А. М. Носов, А. В. Дерюгина, В.Г. Растянников, А. А. Барлыбаев, Н. М. Клопыжникова
[Книга]
Валерий Васильевич Зотов, Василий Федорович Пресняков, Валерий Оскарович Розенталь
Экономическая наука современной России. 2000.  № 2. С. 22-34. 
[Статья]
Safdar Muhammad, Albert J. Allen
Journal of Food Distribution Research. 2000.  Vol. 31. No. 1. P. 152-158. 
[Статья]
Римма Павловна Шпакова
Социологические исследования. 2005.  № 11. С. 129-137. 
[Статья]
Brett D. Begemann
Journal of Agricultural and Applied Economics. 1997.  Vol. 29. No. 1. P. 117-122. 
[Статья]