Эксоцман
на главную поиск contacts

Economic Considerations and Class Size

Опубликовано на портале: 06-02-2007
Economic Journal. 2003.  Vol. 113. No. 485. P. 34-63. 
This paper examines evidence on the effect of class size on student achievement. First, it is shown that results of quantitative summaries of the literature, such as Hanushek (1997), depend critically on whether studies are accorded equal weight. When studies are given equal weight, resources are systematically related to student achievement. When weights are in proportion to their number of estimates, resources and achievements are not systematically related. Second, a cost-benefit analysis of class size reduction is performed. Results of the Tennessee STAR class-size experiment suggest that the internal rate of return from reducing class size from 22 to 15 students is around 6%.

Ссылки
текст статьи в формате pdf на сайте NBER:
http://www.nber.org/papers/w8875
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
В.Н. Довгаль
Социологические исследования. 1997.  № 12. С. 65-67. 
[Статья]
Станислав Степанович Набойченко
Университетское управление. 2005.  № 6(39). С. 17-21. 
[Статья]
Виктор Антонович Садовничий
Университетское управление. 2000.  № 2(13). С. 7-11. 
[Статья]
Василий Яковлевич Ельмеев, Виктор Георгиевич Долгов, Анатолий Андрианович Галактионов
Журнал социологии и социальной антропологии. 2003.  Т. 6. № 3. С. 25-30. 
[Статья]
Давид Львович Константиновский
Социологические исследования. 2008.  № 7. С. 117-124. 
[Статья]