Эксоцман
на главную поиск contacts

Social Capital at Work: Networks and Employment at a Phone Center

Опубликовано на портале: 22-05-2004
American Journal of Sociology. 2000.  Vol. 105. No. 5. P. 1288-1356. 
This article argues that a common organizational practice the hiring of new workers via employee referrals provides key insights into the notion of social capital. Employers who use such hiring methods are quintessential social capitalists, viewing workers social connections as resources in which they can invest in order to gain economic returns in the form of better hiring outcomes. Using unique data on the dollar costs of screening, hiring, and training, this article finds that the firm s investment in the social capital of its employees yields significant economic returns.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Маргарита Владимировна Курбатова, Сергей Николаевич Левин, Елена Сергеевна Коган
Общественные науки и современность. 2010.  № 6. С. 37-51. 
[Статья]
Дмитрий Игоревич Дубров
Общественные науки и современность. 2019.  № 3. С. 94-101. 
[Статья]
Grant Jarvie
International Review for the Sociology of Sport. 2003.  Vol. 38. No. 2. P. 139-153. 
[Статья]
Маргарита Владимировна Курбатова, Наталья Федоровна Апарина
TERRA ECONOMICUS. 2008.  Т. 6. № 4. С. 45-61. 
[Статья]
Brian Uzzi
American Sociological Review. 1999.  Vol. 64. No. 4. P. 481-505. 
[Статья]
Тимур Владимирович Натхов
Вопросы образования. 2012.  № 2. С. 63-67. 
[Статья]
Евгений Викторович Реутов, Лола Владимировна Колпина, Марина Николаевна Реутова
Социологические исследования. 2012.  № 10. С. 34-41. 
[Статья]