Эксоцман
на главную поиск contacts

U.S. Household Consumption of Fresh Fruits

Опубликовано на портале: 12-05-2005
Journal of Food Distribution Research. 1995.  Vol. 26. No. 2. P. 28-38. 
This study uses the 1987-88 U.S. Department of Agriculture Nationwide Food Consumption Survey data to analyze the impacts of income, prices, and selected socioeconomic characteristics on household consumption of fresh fruits. Results suggest that fresh fruits are considered economic necessities, with own prices significantly influencing consumption. Cross-price effects are generally weak and insignificant, but the number of adults in the age group 18-64 is an important determinant of household consumption of fresh fruits. While nutrition information and household savings have significant, positive influences on most fresh fruit consumption, the presence of a working wife has a significant and negative influence.

Ссылки
текст статьи в формате pdf:
http://agecon.lib.umn.edu/cgi-bin/pdf_view.pl?paperid=3141&ftype=.pdf
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Марина Анатольевна Можина, Лилия Николаевна Овчарова, Н.Е. Авдушева, Ирина Ильинична Елисеева, В.И. Гришанов, Ирина Ивановна Корчагина, Н.М. Павлова, Лидия Михайловна Прокофьева, Р.И. Попова, Майраш Сейтказыевна Токсанбаева, Евгений Владимирович Турунцев, А. Маколи
[Книга]
Д. Н. Емельянов, А. М. Носов, А. В. Дерюгина, В.Г. Растянников, А. А. Барлыбаев, Н. М. Клопыжникова
[Книга]
Александр Евгеньевич Суринов
[Книга]
Александр Владимирович Островский
Общественные науки и современность. 2015.  № 2. С. 96-111. 
[Статья]
Paul Trupo, Luke A. Jr. Colavito, Dixie W. Reaves, Charles W. Coale, George W. Norton
Journal of Food Distribution Research. 1998.  Vol. 29. No. 2. P. 45-58. 
[Статья]