Эксоцман
на главную поиск contacts

New approaches to sociology of education

русская версия

Опубликовано на портале: 14-12-2005
Тематический раздел:
"New approaches to sociology of education" (by Valeriy Nechaev) put a stress on the significance of the social communication approach for a theoretical reconsideration of the educational issues. This method permits to clarify contours of education structures and functions. The education is no longer seen as a vague 'methodically organized socialization'. More accentuated are stages in the making of education and of its institutions such as upbringing, vocational education, and disciplining. The need to investigate such semantics of sociological scholarship as 'sociology of education', 'social code', 'universal social code' etc. is argued for by the author of the article.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
В.Н. Довгаль
Социологические исследования. 1997.  № 12. С. 65-67. 
[Статья]
Василий Яковлевич Ельмеев, Виктор Георгиевич Долгов, Анатолий Андрианович Галактионов
Журнал социологии и социальной антропологии. 2003.  Т. 6. № 3. С. 25-30. 
[Статья]
Давид Львович Константиновский
Социологические исследования. 2008.  № 7. С. 117-124. 
[Статья]
Сергей В. Прокопенко
Социологические исследования. 1998.  № 8. С. 94-97. 
[Статья]
Давид Львович Константиновский, Виктор Семенович Вахштайн, Дмитрий Юрьевич Куракин
Вопросы образования. 2012.  № 4. С. 22-39. 
[Статья]
Е Л Рачевский
Вопросы образования. 2004.  № 3. С. 260-267. 
[Статья]
Андрей Леонидович Андреев
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 6(100). С. 111-126. 
[Статья]