Эксоцман
на главную поиск contacts

Revolutionizing New Product Development: Quantum Leaps in Speed, Efficiency, and Quality (Революция в разработке продуктов: количественный скачок в скорости, эффективности и качестве)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
New York: Free Press, 1992
Тематический раздел:
Today, a company’s capability to conceive and design quality prototypes and bring a variety of superior products to market quicker than its competitors is increasingly the focal point of competition, contend leading product development experts Steven Wheelwright and Kim Clark. Drawing on six years of in-depth, systematic, worldwide research, they present proven principles for developing the critical capabilities for speed, efficiency, and quality that have worked again and again in scores of successful Japanese, American, and European fast-cycle firms. The authors argue that to survive, let alone succeed, today’s companies must construct a new “platform” – with new methodologies – on which they can compete. Using their model for development strategies, Wheelwright and Clark show that firms can create a solid architecture for the integration of marketing, manufacturing, and design functions for problem solving and fast action – particularly during the critical design-build-test cycles of prototype creation. They demonstrate further how successful firms such as Honda, Compaq, Sony, etc. have employed recent methodologies to bring new products to market at break-neck speed. Such innovations include design for manufacturability, quality function deployment, computer-aided design, and computer-aided engineering.

Главная идея, лежащая в основе этой книги, состоит в том, что в современных условиях главным конкурентным оружием компаний является их способность разрабатывать и создавать качественные продукты и представлять их на рынок быстрее, чем конкуренты. Авторы – ведущие специалисты в области разработки новых продуктов – представляют свою модель для разработки стратегий, показывая, что фирмам, особенно на этапе создания прототипов товаров, необходимо интегрировать такие функции как маркетинг, производство и дизайн для успешного и быстрого решения проблем. В книге приводятся примеры того, как успешные компании, такие как "Хонда", "Компак", "Сони" и другие используют современные методологии доведения новых товаров до рынка с головокружительной скоростью

Preface
Chapter 1. Competing Through Development Capability
Chapter 2. The Concept of a Development Strategy
Chapter 3. Maps and Mapping: Functional Strategies in Pre-Project Planning
Chapter 4. The Aggregate Project Plan
Chapter 5. Structuring the Development Funnel
Chapter 6. A Framework for Development
Chapter 7. Cross-Functional Integration
Chapter 8. Organizing and Leading Project Teams
Chapter 9. Tools and Methods
Chapter 10. Prototype/Test Cycles
Chapter 11. Learning from Development Projects
Chapter 12. Building Development Capability
Notes
Index