Эксоцман
на главную поиск contacts

Global Marketing Strategy (Глобальная маркетинговая стратегия)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
Изд-во: Pearson Education, 1998
Тематический раздел:
This is a new and comprehensive text designed for courses in international and global marketing at undergraduate and postgraduate diploma level. It takes its structure from an analysis of courses in this area. It begins with a theoretical overview of strategy and globalisation, moving on to environmental analysis, global market entry strategies, the global marketing mix, and finally, the implementation of global marketing strategies. Each chapter is designed to be student friendly, containing an overview, summary, review questions, discussion questions, recommended reading and a case study which consolidates what has been learnt in that chapter.

Рекомендуется для использования в курсах “Международный маркетинг” и “Глобальный маркетинг, ориентированных на студентов начального и продвинутого уровней подгтовки. Книга содержит теоритетический обзор стратегии и глобализации, вопросы, связанные с анализом среды, стратегиями входа на рынок, глобальным комплексом маркетинга, осуществлением глобальной маркетинговой стратегии.

PART 1: CONCEPTUAL OVERVIEW
PART 2: ASSESSING GLOBAL OPPORTUNITIES
PART 3: GLOBAL MARKETING STRATEGIES
PART 4: GLOBAL MARKETING MIX PROGRAMME
PART 5: IMPLEMENTATION OF GLOBAL MARKETING STRATEGIES
PART 6: CASES IN GLOBAL MARKETING

Ключевые слова

См. также:
В.А. Муталимов
Экономические науки. 2010.  Т. 69. № 8. С. 27-31. 
[Статья]
Елена Леонидовна Омельченко
Журнал исследований социальной политики. 2005.  Т. 3. № 1. С. 59-86. 
[Статья]
Андрей Яковенко
Социология: теория, методы, маркетинг. 2011.  No. 4. P. 121-142. 
[Статья]
Александр Абрамович Галкин
Полития. 2013.  № 1.
[Статья]
Александр Абрамович Галкин, Юрий Андреевич Красин
Социологические исследования. 2003.  № 8. С. 64-74. 
[Статья]