Эксоцман
на главную поиск contacts

Education 2.0: A fashionable term or new content?

русская версия

Опубликовано на портале: 31-12-2010
Вопросы образования. 2010.  № 2. С. 224-237. 
The article analyzes the newly emerged term «Education 2.0» and offers its pedagogical interpretation. Considered are the basic principles of Education 2.0: subject-orientedness, excessiveness, cooperation, and conditions of their realization: the openness of education system and the availability of a relevant cognitive model. It briefly reviews the extant education systems that are wholly or partly based on the principles of Education 2.0, and offers directions of change for the existing education system.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Юрий Андреевич Красин
Полития. 2010.  № 3-4. С. 67-74. 
[Статья]
Виктор Михайлович Сергеев, Е.С. Алексеенкова, В.Д. Нечаев
Полития. 2008.  № 4. С. 6-22. 
[Статья]
Е.А. Удовик, Н.А. Овчаренко, С.Б. Четыз
Вопросы экономики и права. 2012.  № 1. С. 134-137. 
[Статья]
Екатерина Николаевна Васильева, Хао Чэнь
Вестник международных организаций. 2011.  № 3. С. 20-26. 
[Статья]
В.А. Гуртов, Л.М. Серова, И.С. Степусь
Университетское управление. 2011.  № 4. С. 43-51. 
[Статья]
Г. Галдин
Рубеж (альманах социальных исследований). 1992.  № 3. С. 143-151. 
[Статья]
Л.С. Панькова
Среднее профессиональное образование. 2010.  № 4. С. 8-13. 
[Статья]