Эксоцман
на главную поиск contacts

Capturing the Market: Diffusion of the New Orgainizational Forms in Russian Retailing

русская версия

Опубликовано на портале: 17-11-2010
Тематический раздел:
Development of the new organizational forms in the Russian food retailing isanalyzed from the standpoint of ecological approach in organizational theory. Itis argued that diffusion of modern trading formats goes in waves which spreadfrom the premium segments down to the mass market segments of FMCGmarket. As the first wave comes close to the bottom, the market is capturedagain in a similar downstream fashion. Though the new trading formats becomeincreasingly specialized and more precisely defined in relation to specific groupsof customers.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Отраслевой обзор, ЗАО "РосБизнесКонсалтинг". 1999. 
[Статья]
Марина Андриановна Шабанова
Общественные науки и современность. 2018.  № 6. С. 79–86. 
[Статья]
Марина Андриановна Шабанова
Общественные науки и современность. 2019.  № 1. С. 19-38. 
[Статья]
Абел Гезевич Аганбегян
Общественные науки и современность. 2014.  № 5. С. 5-11. 
[Статья]
Майкл Буравой
Социологические исследования. 2009.  № 9. С. 3-12. 
[Статья]
Tom Blackett, Nick Russell
[Статья]
Wojciech J. Florkowski, Zhikang You, Chung-Liang Huang
Journal of Food Distribution Research. 1999.  Vol. 30. No. 2. P. 34-43. 
[Статья]