Эксоцман
на главную поиск contacts

Methodology of institutional analysis of social inequality in access to andragogical education

русская версия

Опубликовано на портале: 27-11-2010
TERRA ECONOMICUS. 2010.  Т. 8. № 3. С. 64-81. 
Adoption of lifelong education is a form of transition to industrial society. That is why ensuring of equal access to education for adult population becomes the important but faintly realized problem in modern Russia. The papers of Russian and foreign authorities in economics and sociology of education devoted to forms of manifestation and origins of inequality in access to education for adult population are reviewed in the article. The conclusion drawn reveals that the most important aspects of such inequality – analysis of access to additional education for skilled staff and knowledge simulators production analysis – are still relatively unexplored field within transitological researches.
PDF Document
сохранить
[332 КБ]
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
В.Н. Довгаль
Социологические исследования. 1997.  № 12. С. 65-67. 
[Статья]
Anthony Giddens
Социологические исследования. 1992.  № 9. С. 112-123. 
[Статья]
Дмитрий Александрович Мачерет
Общественные науки и современность. 2019.  № 2. С. 54-65. 
[Статья]
П. Б. Бирюков
Социологические исследования. 1998.  № 1. С. 149-152 . 
[Статья]
Василий Яковлевич Ельмеев, Виктор Георгиевич Долгов, Анатолий Андрианович Галактионов
Журнал социологии и социальной антропологии. 2003.  Т. 6. № 3. С. 25-30. 
[Статья]
Давид Львович Константиновский
Социологические исследования. 2008.  № 7. С. 117-124. 
[Статья]