Эксоцман
на главную поиск contacts

Modern Trends in the Policies of the Computerization of Education

русская версия

Опубликовано на портале: 09-02-2011
Вопросы образования. 2005.  № 3. С. 70-83. 
Тематический раздел:
The article analyses the main trends in the computerization of school education in Latin America, Europe and Asia, which are then compared with the approaches adopted in Russia. An important lesson of othercountries is that technology-oriented computerization strategies do not bring any significant results. Drastically new results can be expected only if the strategy aims at developing the students’ capabilities and countries is that technology-oriented computerization strategies do not bring any significant results. Drastically new results can be expected only if the strategy aims at developing the students’ capabilities and skills (by means of technology). This approach requires a specific realization mechanism, called promotion by the authors. Its characteristic feature is that information technologies are not just offered, but promoted using marketing and constant support mechanisms.
PDF Document
сохранить
[89 КБ]
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Георгий Борисович Шабат
Вопросы образования. 2005.  № 3. С. 156-165. 
[Статья]
Максим Евгеньевич Отставнов, А Л Семенов
Вопросы образования. 2005.  № 3. С. 99-103. 
[Статья]
Борис Семенович Беренфельд, Каринэ Левоновна Бутягина
Вопросы образования. 2005.  № 3. С. 104-144. 
[Статья]
Григорий Моисеевич Водопьян, Александр Юрьевич Уваров
Вопросы образования. 2005.  № 3. С. 145-155. 
[Статья]
Роберт Тинкер
Вопросы образования. 2005.  № 3. С. 84-98. 
[Статья]
Михаил Юрьевич Алашкевич, Александр Владимирович Гиглавый
Вопросы образования. 2005.  № 3. С. 54-69. 
[Статья]