Эксоцман
на главную поиск contacts

Creative Consumerism as a Trend of Modern Consumer Society

русская версия

Опубликовано на портале: 02-07-2012
Тематический раздел:
Consumer society creates dangerous contradictions slowly undermining the foundations of modern Western-type civilization which gradually embraces the contemporary Russia. On the one hand, the economy of this type requires consumerism as a culture of overconsumption. On the other hand, this culture leads to dehumanization of human life and undermines natural environment. Creative consumerism as a mixture of consumption and creative individual production is not able to solve this contradiction but helps to soften its forms.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Алексей Николаевич Ильин
Общественные науки и современность. 2012.  № 2. С. 161-169. 
[Статья]
Ольга Геннадьевна Ечевская
Журнал социологии и социальной антропологии. 2007.  Т. 10. № 1. С. 96-107. 
[Статья]
Вадим Валерьевич Радаев
Социологические исследования. 2005.  № 1. С. 5-18. 
[Статья]
Stuart Ewen
Журнал социологии и социальной антропологии. 2007.  Т. 10. № 1. С. 27-37. 
[Статья]
Александра Владимировна Дмитриева
Журнал социологии и социальной антропологии. 2011.  Т. 14. № 5. С. 338-346. 
[Статья]
Ольга Жлудова
Журнал социологии и социальной антропологии. 2007.  Т. 10. № 1. С. 38-59. 
[Статья]
Naomi Klein
[Книга]