Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 16

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L MN OP QRS TUV W XYZ
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ ЗИ ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
ABC DE F G HIJKL M NO P QR S T UVW XY Z
 

Seminar in Political Behavior [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-06-2003
Michael D. Martinez
Spring 2002
Целью семинарских занятий по курсу "Политическое поведение" является знакомство с литературой по политическому поведению и бихевиоризму в целом для понимания того, насколько необходимо изучение подобных вопросов для дальнейших исследований в области политических наук. Каждую неделю семинар начинается с обзора литературы и дискуссии по определенной теме, оценке, насколько хорошо эта группа литературы отвечает на основные научные вопросы по проблемам политического поведения. Курс заканчивается написанием индивидуальной итоговой работы по проблемам политического поведения.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Seminar in Political Socialization and Cognition [учебная программа]
Опубликовано на портале: 06-07-2003
Michael D. Martinez
Fall 2000
Целью семинарских занятий по курсу "Политическая социализация и познание" является знакомство с литературой по проблемам политической социализации, социального влияния и политического познания, изучение которой необходимо для проведения дальнейших исследований в области политических наук. Каждую неделю семинар начинается с обзора литературы и дискуссии по определенной теме. Обсуждаются классические материалы, примеры из современной жизни (результаты исследований по социальной психологии или политической науке с использованием психологических понятий).
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
Judah Matras
Fall 2001
The course examines individual and structural explanations for the generation and maintenance of inequality in the United States and the influence of stratification on individuals and groups. It covers status attainment and social mobility; the allocation of societal rewards according to class, race, and gender; the distribution of educational opportunities and cultural capital; and labor market segmentation by race, ethnicity, and gender. The course will present (1) an analysis of popular, political, and social scientific concern with social equality and inequality, examine trends of social inequality and review the ways in which social inequality regimes have been studied in sociological analysis, including classical and contemporary theories. We will consider (2) problems of identification of the social class- and status-based groupings and analysis of their distinctive characteristics and interrelationships; analysis of patterns of attainment of social status and movement (mobility) among them; and examination of responses to inequality and the ways in which such responses may themselves alter the inequality regimes. We turn, finally, to (3) the bearing of major macro-societal trends, including socio-demographic changes, technological, communication, labor market, and production and distribution trends, and geo-political shifts, on regimes of inequality and stratification.
ресурс содержит прикрепленный файл

Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-12-2002
David D. McFarland
Social stratification concerns the unequal distribution of things which are scarce but widely desired, and the process of status attainment or social mobility whereby some persons or groups come to receive more of these scarce things than are received by others.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social Classes [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Matthew McKeever
Fall, 1998
This course focuses on historical and contemporary analysis of class as the primary determinant of inequality in capitalist society. The course begins with a review of the main classical sociological theories of class from Marx and Weber. We will then explore how more recent authors have continued this area of research in both structural and historical analysis of the development of classes, and examine recent critique and reformulation of the idea of class. Finally, we will explore how sociologists have analyzed the interaction of class with two other main axes of stratification in modern U.S. society, gender and race.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social Inequality [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Matthew McKeever
Spring, 1999
In modern societies, scarce resources are not equally distributed among all people. This course is intended to introduce students to how sociologists examine the systematic ways in which such inequality is shaped. This course will thus focus on social explanations of how inequality is structured.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Stratification and Mobility [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-02-2003
Matthew McKeever
Spring 2001
This course is intended as an introduction to the major theories, methods, and findings of stratification and mobility research in sociology. This literature comprises one of the main areas of research in both American and international sociology. Students interested in the study of social inequalities will benefit from taking this course not only because it familiarizes one with this body of research, but also because it presents an organized frame of reference within which it is possible to construct research questions.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит прикрепленный файл

Stratification and Mobility [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-01-2003
Matthew McKeever
Spring 2001
This course is intended as an introduction to the major theories, methods, and findings of stratification and mobility research in sociology. This literature comprises one of the main areas of research in both American and international sociology. Students interested in the study of social inequalities will benefit from taking this course not only because it familiarizes one with this body of research, but also because it presents an organized frame of reference within which it is possible to construct research questions.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Public Opinion and Electoral Behavior [учебная программа]
Опубликовано на портале: 18-06-2003
Joanne Miller
Spring, 2003
В курсе «Общественное мнение и электоральное поведение» рассматривается комплексная роль общественного мнения в американской демократии. Опросы на тему выборов, общественных проблем, мировых событий и массовой культуры регулярно обсуждаются в новостях. Роль общественного мнения постоянно возрастает в политической и общественной жизни Америки. В курсе обсуждаются следующие вопросы: что есть общественное мнение, как его можно измерить, какую роль должно играть общественное мнение в политике, какую роль оно играет в реальности, можно ли манипулировать общественным мнением? Изучая теорию и практику исследований общественного мнения, слушатели учатся отвечать на эти и другие вопросы.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Social Class and Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Karen Miller-Loessi
Fall 2002
This course offers a broad overview of social stratification: what it is, what are its causes, and what are its consequences. The first part of the course will be primarily theoretical and historical, first examining major theories about the causes of stratification and then briefly reviewing the historical development of stratification systems from earliest times. The second part of the course will be primarily oriented to the contemporary social problems associated with social stratification.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social Class Inequality [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Joya Misra
1999, spring
In this class, you will be introduced to a sociological perspective on social class inequality. Sociologists study inequality in society by focusing primarily on class differences, power differences, and status differences, such as race and gender. These elements are linked together inextricably to create and reinforce inequalities. This course begins by exploring class, race, and gender inequalities in the educational system. Students groups research this topic and then present their findings in class. Next, we discuss some ways that sociologists explain class, race, and gender inequalities. The rest of the semester will be spent considering the different class positions of people in our society - the upper (ruling) class, the middle class, the working class, and finally the poor. Throughout the semester, we will pay particular attention to the impact of race and gender on class locations. This course is interactive, and students will be expected to participate in every class session, take part in one group presentation, and lead discussion twice over the course of the semester. While most students will not spend the rest of their lives taking multiple choice exams, they will need to learn how to communicate effectively with others. Participating and leading discussions and taking part in class presentations help develop this skill.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Race, Gender, Class and Ethnicity [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Suzanne Model
Fall 2002
Sociology 106 has two basic aims: to introduce the student to the sociological way of thinking and to apply that way of thinking to a historical analysis of inequality in America. In the context of this course, the sociological way of thinking includes the following skills: considering structural as well as individual level explanations for social facts, viewing events as multi rather than uni-determined, distinguishing between a stereotype and a statistically based generalization, and explaining social change in terms of causes that themselves incorporate change.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social Class Inequality [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-01-2003
Suzanne Model
Fall 2002
The goal of Sociology 224 is to acquaint students with the definitions, causes and consequences of social class inequality. While the main focus is the contemporary US, many of the readings examine these topics in historical perspective. The course is divided into four parts: defining and measuring social class inequality, functionalist explanations for social class inequality, conflict explanations for social class inequality, and the relationship between social class and "life style".
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-01-2003
Ted Mouw
Spring 2002
This course is an introductory survey of social stratification, class, and inequality. The topics have been selected to cover the broad range of research on inequality in sociology. The theoretical perspective, however, is interdisciplinary, and a central concern of the course will be contrasting Weberian, functionalist, Marxist, and neo-classical Economic views of the causes of consequences of inequality.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Social Stratification [учебная программа]
Опубликовано на портале: 28-01-2003
Ted Mouw
Spring 2001
Social stratification is the study of inequality in society. In this course we will try to answer six important questions about American society:
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл