Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 84

Авторы:
А Б ВГД ЕЖЗ ИЙК Л М НОПРС ТУФХ ЦЧШЩЭЮЯ
A B C D E F G H IJ K L M NO P QR S TU VW XY Z
 
Названия:
АБВ ГД ЕЖЗИЙК ЛМ НОП РС ТУФХЦЧШЩЭ ЮЯ
A B C DE FGHI JKLM N OP QR S TU VWXYZ
 

Marketing and the Scientific Method [учебная программа]
Опубликовано на портале: 24-10-2003
Michael R. Hyman
2002
The purpose of this course is to familiarize you with:
•the publication-related aspects of an academic career in marketing;
•the purposes, value, and limitations of marketing research;
•the design, administration, and limitations of survey research;
•the basics of qualitative research, observational research, and experimentation in marketing;
•the basics of sampling in survey research;
•ethical concerns in marketing research; and
•the logic and presentation of scholarly research, especially in reviews of the extant literature.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Models [учебная программа]
Опубликовано на портале: 27-10-2003
Michael R. Hyman
1996
Students enrolled in this course are exposed to the following:
1.the basic philosophies and methods that underlie the development and use of quantitativelybased marketing models;
2.a plethora of quantitativelybased marketing models, with an emphasis upon those related to marketing mix variables and new product forecasting; and
3.the historical development of quantitativelybased marketing models in selected areas (e.g., new product diffusion models).
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 14-10-2003
Raju Jagmohan
Весенний семестр 2003
Основная задача курса – сформировать у студентов систематический подход к определению и оценке стратегии ценообразования. Ценовые решения зависят от экономических, маркетинговых, организационных и психологических факторов. Кроме того, они должны соответствовать нормам законодательства. Каждый фактор представляет один из аспектов, которые необходимо учитывать в процессе установления цены на продукты/услуги. Курс обучает студентов принимать решения о ценообразовании с учетом всех этих факторов, помогает понять сам процесс ценообразования, знакомит со специальными методами, концепциями, и новыми подходами к проблеме ценообразования.

Strategic Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 13-10-2003
Marilyn Jones
2000
Course Objectives:
To explore the concepts and skills of modern marketing strategy. We’ll touch on a variety of ideas - old ideas, new ideas, possibly wild ideas - that pertain to creating marketing strategy and examine a variety of technical marketing tools. To give you practice using your marketing knowledge to solve strategic marketing problems. To create imaginative and effective marketing strategies, you will need to draw on skills and material you have learned in prior marketing courses plus material you covered throughout your college experience - including but not limited to accounting, finance, management and psychology. To develop your analytical and communication skills through practice with cases, a simulation game, discussion and research.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

MKTG 101 Introduction to Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 15-10-2003
Barbara E. Kahn, Mary Frances Luce
2003
The objective of this course is to introduce students to the concepts, analyses, and activities that comprise marketing management, and to provide practice in assessing and solving marketing problems. The course is also a foundation for other Wharton courses, and for advanced electives in Marketing. Topics include marketing strategy, customer behavior, segmentation, market research, product management, pricing, promotion, channels of distribution, sales force management and competitive analysis.
ресурс содержит прикрепленный файл

Interactive Electronic Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Al K. W. Marshall
2002
Interactive Electronic Marketing provides an introduction to marketing on the internet, and it assumes a core prior understanding of marketing principles and practices. It examines the potential of marketing using the web at the level of the 4 P's, looks at the web in terms of its 'fit" with traditional marketing approaches and profiles what we know about internet users. It considers the significance of the emergence of this new technology for strategic planning, it's potential for market research, and more broadly, whether the internet really will revolutionise marketing!
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 17-10-2003
Al K. W. Marshall
2003
This subject is intended to give students an exposure to and an appreciation of international marketing as a discipline within the wider discipline of marketing. It takes a managerial focus in highlighting key themes and issues in international marketing and aims to equip students with some of the fundamentals of international marketing decision making. The course is oriented towards Australian based organisations developing business in other national and global markets. The themes and issues covered tend to be of global relevance. The emphasis is on decision-making processes, strategy and performance of the individual firm operating (or seeking to operate) in the international environment.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Communication [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Al K. W. Marshall
2002
Marketing Communications introduces subject participants to the process of managing effective marketing communications. Organisations need to interact with the ‘public’ including consumers, stakeholders and other organisations. There are many ways companies can tell the marketplace about themselves and their products. It is important to understand the nature and dynamics of these ways so that they can be managed efficiently, and the course examines the tools available to marketing communication planners and providers. The principles of communication theory as they are applied to marketing communications are fundamental to full understanding of the subject material.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing Management Theory [учебная программа]
Опубликовано на портале: 24-10-2003
Bill Merrilees
2003
Marketing has strongly developed over the past 40 years. Such development has reached a stage of maturity, with increasing specialisation within the marketing discipline and profession. Sometimes extreme specialisation prevents a broader perspective and appreciation of the discipline. It is important to take stock of the roots of marketing thought development by closely examining seminal papers that have strongly influenced the discipline, marketing classics so to speak. Each student will, among other things, study one such classic paper and present their evaluation to the wider group. The course will also include, partly though the lecturer, an overview of where the theory has progressed since each article was first written.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Retail Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 22-10-2003
Dale Miller
2003
Retail marketing is set in the context of dynamic change in all parts of the supply chain and the broader social, politico-legal and economic environment. Retail marketing theory emphasizes attracting customers to a diversity of retail outlets, and the elements of the retail mix which particularly facilitate informed consumer choice. The course provides a strong foundation in specific aspects of retail marketing including achieving customer loyalty, visual merchandising and other aspects of store design, price promotions, and merchandise assortment. The emphasis is on the application of retail marketing to practical retail issues.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Advanced Quantitative Methods [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Pam Morrison
2003
This course introduces students to various data analysis techniques which will allow you to design research projects appropriately and conduct the necessary data analysis. In conducting empirical studies it is necessary to understand the benefits and drawbacks of various techniques so that you can select analytical techniques appropriate to answer the research questions being tested. The analysis should be designed as an integral part of a study, and precede the development of surveys and data collection.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

New Product and Service Development [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Pam Morrison
New products and services are crucial to successful growth and increased profits in many industries. Our goal is to help you learn how to develop and market new products and services in both the private and public sectors.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

MKTG 277 Marketing Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 15-10-2003
Terence A. Oliva
Fall, 2002
This course introduces the student to problems in high-level marketing decision making with several strategic marketing planning frameworks frequently applied during the analysis of those problems. The course will focus on a variety of management problems which include the following characteristics:
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 15-10-2003
Bryan Orme
Курс предназначен для технически (математически) подготовленных студентов и может быть частью курса по методам маркетинговых исследований или же частью курса по многомерным статистическим методам. Цель курса – ознакомить студентов с основными видами декомпозиционного анализа продуктов (традиционный полнопрофильный анализ, Adaptive Conjoint Analysis и анализ дискретного выбора (CBC)), а также ознакомить студентов с техникой планирования экспериментов и методами определения ценности атрибутов продуктов для потребителей. Каждый студент должен осуществить исследовательский проект и подготовить отчет. Для проведения исследований студенты могут использовать программный продукт Sawtooth Software. Курс состоит из пяти лекций. Каждая лекция сопровождается статьями для чтения и практическими упражнениями, для выполнения каждого из которых потребуется 2 часа. Исследовательский проект, включая обучение пользованию программой, сбор и анализ данных, подготовку отчета, должен занять приблизительно 12-20 часов.

Problems in Marketing: Customer Relationships [учебная программа]
Опубликовано на портале: 27-10-2003
James S. Ownbey
2000
One of the predominant trends in business today is the development of new relational forms between the marketing firm and the customer. Relationship marketing, buyer-seller partnerships, strategic alliances, joint ventures, “virtual corporations,” network organizations, and other terms have been coined to describe the new types of relationships that have evolved out of relational experimentation over the past 20 years. This course is designed to examine this phenomenon from several perspectives, including: The process by which advanced relational forms develop; the differences between relationships at the business-to-business vs. business-to-consumer levels; benefits vs. costs of advanced relationships; the antecedents and consequences of relationships; and more.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл