Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 1367

Авторы:
А Б В Г Д Е Ж З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖ З И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U V W XY Z
 

Philosophy of the social sciences [учебная программа]
Опубликовано на портале: 08-10-2004
Peter Wagner
October – December 2002
В курсе рассматриваются основные проблемы, стоящие в центре современных дебатов в социальной и политической теории. Сопоставляются «критический» и «постмодернистский» подходы в социальных науках, рассматривается эволюция социальной теории на протяжении XX века и четыре ее основных кризиса – 1900-х, 1930-х, 1960-х и 1990-х годов. Обсуждаются понятия «мэйнстрима» и «маргинальности» в современной социальной теории и концептуальные аппараты, используемые в рамках соответствующих течений.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Institutional Economics [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-01-2003
William Waller
Fall 1998
This course introduces methodology, theory and applications of institutional economics, and also its critique of neoclassical economy.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Strategic Management [учебная программа]
Опубликовано на портале: 05-01-2003
Rex Walters
January 2002
The focus of this course is to provide current cutting edge theory on the topics of strategic management and entrepreneurship in the Non-Profit sector.
ресурс содержит прикрепленный файл

Multinational Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Scott Ward
The main purpose of this course is to explore the substantive issues, information sources, and cultural sensitivities required to develop an effective international strategy and associated market plan. Since the international environment changes so quickly, we will no doubt have occasion to discuss current events. Central to the course is a group project involving the development of a marketing plan for a product of service or your choice to be marketed in at least two countries.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Industrial Organization [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
Roger Ware
Базовый учебник: Jeffrey Church and Roger Ware Industrial Organization: A Strategic Approach by San Francisco: Irwin McGraw-Hill, 2000. Программа представляет собой оглавлениее учебника с интернет-ссылками на дополнительные материалы курса.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Entrepreneurship and Venture Initiation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-01-2003
Rob Weber, Jeffrey Babin
2002
The purpose of this course is to explore the many dimensions of new venture creation and growth and to foster innovation and new business formations in independent and corporate settings. We will be concerned with content and process questions as well as with formulation and implementation issues that relate to conceptualizing, developing and managing successful new ventures. The four main learning objectives of the course are to: Experience the process: identify and pursue a business opportunity in either an independent or corporate setting with a team of motivated peers. Write a plan: develop a business plan for a new venture. Analyze the problems: ponder some fundamental issues related to venturing and learn to assess the risks, challenges and rewards involved in the venturing process. Meet practicing professionals: learn from the experiences of seasoned entrepreneurs and financiers, get feedback from professionals, and acquire practical knowledge and tools.
ресурс содержит прикрепленный файл

Multivariate statistical methods [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-04-2003
David L. Weimer
Spring 1999
Effective participation in the social sciences requires familiarity with the basic elements of multivariate statistics.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Economic Science Studies [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
E. Roy Weintraub
Предметом курса является философия экономической науки и различные подходы к ее методологии. Если общий курс по истории экономической мысли должен помочь понять логику развития предмета, то данный курс является чрезвычайно ценным дополнением к исследованию этой темы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

The Development of Modern Economic Thought [учебная программа]
Опубликовано на портале: 25-01-2003
E. Roy Weintraub
Это история "основного направления" современной экономической мысли, начинающегося с конца XIX в., путеводитель по которой в виде списка тем и литературы составлен известным неортодоксальным экономистом Роем Вайнтраубом.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него

Contemporary Research Methods In Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 09-10-2003
Ian F. Wilkinson
2002
The focus of the course is on some of the research methods and issues that are not covered in other courses for research students in marketing and which are reflected in contemporary research in marketing. The aim is critically examine the nature and limits of these different methods in terms the kind of knowledge they can provide and how this relates to the general issues underlying the scientific process. More specifically the aim is to increase students' knowledge, skills, and insights in scientific research methods in marketing with an emphasis on qualitative/interpretive methodologies, social network analysis and complexity. The aim of the course is not to train you to carry out research using such methods, although references to texts and other readings that provide more detail about the methods involved are referred to in the readings provided.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Managing Marketing Relationships [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Ian F. Wilkinson
2002
The focus of this course is on a firm’s marketing structure and operations rather than strategy development - on the organisation and implementation of marketing strategy. Implementation involves the performance of marketing activities to create and deliver products and services that meet customers’ needs. A fundamental aspect of marketing management is relationship management, which involves developing and managing the relations between marketing and other functions within the firm and with external organizations in order to gain access to and develop key resources and competences. This course examines the nature and role of internal and external relations in implementing marketing strategy, their impact on a firm’s marketing performance and how they are managed.
ресурс содержит прикрепленный файл

Мировое развитие (World development) [учебная программа]
Опубликовано на портале: 30-01-2003
Jeffrey G. Williamson
2002 г.

Описание курса "Мировое развитие" Гарвардского университета включает в себя: цели и задачи курса, принципы организации и содержание учебного процесса, текущая проверка качества усвоения знаний. Сама программа изложена в виде тематического содержания курса, к которому прилагаются тематический расчет часов, проверочные вопросы по курсу и списки основной и дополнительной литературы.

ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

The Economics of Institutions [учебная программа]
Опубликовано на портале: 02-10-2003
Oliver E. Williamson
Spring2001
The purpose of this course is to deepen the understanding of economic institutions and provide with additional conceptual and theoretical apparatus that have wide application.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Advertising Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 17-10-2003
Patti Williams
The primary objective of this course is to provide students with an opportunity to analyze, design, and evaluate various advertising decisions. The course focuses on the concepts, theory, models, and findings from marketing, marketing research, communication research, and management science that are relevant to the design and evaluation of advertising. The specific topics covered in this course include advertising as a communications process, research for advertising strategy development, determining the advertising budget, the role of the advertising agency, message design, message/copy evaluation, media strategy, media selection models, evaluating advertising effectiveness, and evaluating the advertising campaign.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Marketing and Electronic Commerce [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-10-2003
Patti Williams
The goal of the course is to jointly investigate with students the fundamentals of Electronic Commerce so that we can better understand and evaluate the major changes occurring in marketing as a result of the expansion of the Internet. The course is organized into two parts focused on: 1) Business Models and Selling Formats; and, 2) Customer Management. We will study simple but powerful economic theories and examine empirical data to investigate strengths and weaknesses of several internet-based business models. We will also examine a variety of examples of consumer on-line psychology and resulting behavior, and discuss the ways these can be applied to enhance constructs such as brand equity, consumer trust and consumer satisfaction.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл